Acties

Sinterklaasactie 2022

Wens jij kinderen in Hilversum een fijne Sinterklaas toe? Help mee bij de inzameling van 160 cadeaus!
Doelgroep:
kinderen
Periode:
november-december 2022

Wens jij kinderen in Hilversum een fijne Sinterklaas toe? Help stichting Present bij de inzameling van 160 cadeaus!

Zondag 27 november is het zover. 160 kinderen worden door de Gemeente Hilversum getrakteerd op een bioscoopbezoek!

Het gaat om kinderen die zelden een uitje hebben en in moeilijke financiële omstandigheden opgroeien. Veel van deze kinderen horen bijvoorbeeld bij gezinnen die gebruikmaken van de Voedselbank. De kinderen krijgen voor dit uitje een speciale uitnodiging. De uitnodiging en het uitje worden geregeld door Versa Welzijn en gefinancierd door de Gemeente Hilversum.

Tijdens dit bioscoopbezoek komt Sinterklaas op bezoek.

Wij van Stichting Present willen graag al deze 160 kinderen via Sinterklaas een Sinterklaascadeau geven.

De wens van Stichting Present is om mensen aan elkaar te verbinden: mensen die kunnen geven en (grote en kleine) mensen die een beetje extra kunnen gebruiken. Deze actie doen wij dit jaar voor de derde keer en is elk jaar een groot succes voor de kinderen! Doe je mee?

ZO WERKT HET:

• Wil je meedoen? Reageer dan op deze mail of stuur Carine Heinhuis van stichting Present Hilversum een mail onder vermelding van Sinterklaasactie Present 2022 (liefst zo snel mogelijk dan weten we op tijd of we genoeg hebben).
  • Wil je doorgeven of je een jongens- of meisjescadeau gaat kopen? Het mag ook een cadeau zijn dat voor allebei kan. Nadat je je hebt aangemeld, ontvang je informatie waar en wanneer je het cadeau kunt komen brengen (op 22 en 23 november).
  • Koop een cadeau voor een kind tussen de 4 en 8 jaar. Mocht je niet op pad willen, dan kan het ook online worden besteld.
  • Het is fijn als elk kind een even duur cadeau krijgt. We vragen om 1 cadeau (niet een aantal kleine cadeaus) van 15 euro. Zo blijft het eerlijk voor alle kinderen zodat de een niet een duurder cadeau krijgt dan een ander.
  • Als je een jongenscadeau koopt, wil je het cadeau dan inpakken met blauw papier, een meisjescadeau met rood papier en een cadeau voor zowel jongen als meisje in geel papier? Dan weet de Sint aan wie hij welk cadeau moet geven. Het cadeau hoeft niet in een doos, want dan blijft de Sint met erg veel afval zitten. Het is wel handig om stevig papier te gebruiken en het cadeau goed dicht te plakken.
  • Wanneer je je bij Carine Heinhuis hebt opgegeven en hebt doorgegeven of je een cadeau voor een jongen of een meisje koopt, zal ze je de locatie, data en tijdstippen doormailen waar/waarop je het cadeau kunt komen brengen (op 22 en 23 november).
  • Omdat we heel erg graag de 160 cadeautjes willen halen, hopen we dat je dit bericht wilt delen met vrienden, kennissen en in appgroepen. Wel graag met de mededeling dat mensen zich bij Carine Heinhuis moeten aanmelden met hun naam/mailadres en toezegging van een cadeau.
  • Klik hier voor de lijst met cadeautips. We vinden het fijn wanneer je uit deze lijst je cadeau wil kiezen.

We hopen weer op veel aanmeldingen!
Alvast namens de kinderen: heel veel dank voor je inzet.