Corona en wat jij kan doen!

Corona! We hebben er allemaal mee te maken. Vraag jij je soms ook af hoe je juist nu iets kan doen voor een ander in Hilversum? Ja? Wij ook!  De nieuwe maatregelen raken vooral de ouderen in Hilversum. Daarom hebben Stichting Present Hilversum en Versa Vrijwillige Thuishulp Hilversum  de krachten gebundeld en samen bedacht hoe we snel en concreet kunnen helpen.

Eenzame ouderen en kwetsbare mensen!

Even bellen met een oudere, een kaartje schrijven, een boodschap doen en deze coronavrij afleveren bij een oudere of kwestbare die niet de deur uit durft. Wij willen juist nu omkijken naar de ouderen die we in Hilversum kennen en er voor hun zijn, ze gerust te stellen, een luisterend oor te zijn of iets praktisch voor ze te doen!

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig, ben je een hulpverlener of ken je iemand die hulp nodig heeft? Klik dan hier voor alle hulpmogelijkheden in Hilversum.

Wil jij helpen?

Vul dan hieronder je gegevens in. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact op en helpen we jou iemand anders te helpen! Er zijn daarnaast nog veel andere mogelijkheden om te helpen:
  • Buren helpen: Is er iemand in jouw straat die jouw hulp goed kan gebruiken? dan kan je Download dan dit kaartje, vul het kaartje in en doe deze bij je buurman of buurvrouw in de bus.
  • Kaartje aan ouderen: Schrijf één of meerdere briefkaarten of maak een tekening voor een bewoner van Gooizicht en doe deze elk in een blanco envelop. En zet op de linkerhoek van de envelop: Kaarten voor bewoners. Stuur het geheel op naar:  Amaris Gooizicht, Paulus van Loolaan 21, 1217 SH Hilversum
  • Kaartje aan patiënten: Je kan via de website van Tergooi een kaartje sturen.
  • Ziekenhuis Vrijwilligers gezocht: Ben je beschikbaar en wil je Tergooi tijdelijk helpen tegen Corona? Meld je dan aan via de website van Tergooi
  • Rode Kruis Vrijwilligers gezocht: Het rode kruis zoekt mensen o.a. om informatiefolders te verspreiden over Corona. Aanmelden kan via de website van het Rode Kruis
  • Donatie voedselbank: De voedselbank kan nu extra steun goed gebruiken. Je kan ze steunen met een donatie

O ja, heb je echt een super leuk idee, laat het ons horen op info@presenthilversum.nl misschien kunnen we het samen mogelijk maken!

Of schrijf een kaartje aan je buurman of buurvrouw: