Friend4Friend

Maatjesproject voor Nederlandse jongeren en jonge nieuwkomers (16-30 jaar)

Maatjesproject

Zoek je een maatjesproject als stage of vrijwilligerswerk? Wil je een half jaar optrekken met een leeftijdsgenoot uit een andere cultuur waarbij je samen ook nog vrijwilligerswerk doet op een plek die bij jullie past? Dan is friend4friend Hilversum (en omgeving) wat voor jou. Als je meedoet aan friend4friend doe je mee aan een traject in het kader van Maatschappelijke Diensttijd.

Wat is MDT?

Inhoud stage

Bij friend4friend trek je een half jaar (gemiddeld 4 uur per week, in totaal 80 uur) op met een nieuwkomer/statushouder tussen de 16 en 27 jaar (uitlopend naar 30).
Je hebt wekelijks contact en doet leuke dingen met hem of haar.

Zo leren jullie elkaar en elkaars achtergrond kennen. De nieuwkomer leert op deze manier meer over Nederland en de Nederlandse taal. Samen gaan jullie, met hulp van de coördinator van Present/friend4friend, op zoek naar vrijwilligerswerk.

Vrijwilligerswerk dat bij jullie past! Dat kan vrijwilligerswerk zijn in een buurthuis of verzorgingshuis. Het kan met kinderen, jongeren of juist ouderen. Dat kan ook door het bijhouden van een (moes)tuin of vrijwilligerswerk in de culturele sector of bij een sportclub.

En je kunt ook samen een project bedenken en uitvoeren. Wil je er een beetje een beeld bij? Kijk naar het filmpje friend4friend.

Begeleiding

Tijdens het half jaar word je begeleid door de coördinator van friend4friend en -als je friend4friend als stage doet- school. De coördinator houdt contact met jou en school, voert met regelmaat een gesprek met je en helpt bij obstakels. Om de 6 weken is er een centraal moment met alle duo's in Hilversum. Dan leer je de hele groep van friend4friend kennen. Aan het eind van het half jaar mag je een dag meelopen met iemand uit het werkveld (naar keuze) en krijg je tijdens een feestelijk moment een Europees erkend certificaat in het kader van Maatschappelijke Diensttijd wat je op je cv kunt zetten.

Contact

Mail naar sonja.zeven@presenthilversum.nl of app naar coördinator Sonja Zeven via 06-21925630 Let op: het maatjesproject kan elk gewenst moment ingaan na het vinden van de juiste match voor jou. Voor meer info over friend4friend: kijk ook op de website van friend4friend.