Als bedrijf (MVO-partner)

Kijk jij ook verder dan de winstcijfers? Vind je maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk? Wil je met jouw collega’s in teamverband graag iets betekenen voor kwetsbare mensen in Hilversum? Present Hilversum helpt bedrijven om hier op een concrete manier invulling aan te geven, afgestemd op wat bij jouw bedrijf past. Om je een idee te geven van de mogelijkheden hebben wij een aantal opties uitgewerkt. Wij bieden altijd maatwerk, dus mocht je andere ideeen hebben of een aantal opties willen combineren dan is dat ook mogelijk. We komen graag met je in contact. Deze bedrijven gingen je al voor.

Neem contact met mij op!

Mensen

Wil je dit jaar het teambuildingsuitje over een andere boeg gooien en niet weer gaan zeilen of een golfclinic doen? Dat kan! Via Present Hilversum kan jij je met jouw team inzetten voor kwetsbare mensen in Hilversum die het alleen even niet redden. Afhankelijk van de interesses en kwaliteiten van jouw team zoekt Present via een breed netwerk aan hulpverleners een passend hulpproject in Hilversum. Naast het feit dat het een unieke ervaring en ontmoeting voor je team is, levert het ook een bijzondere ervaring op voor degene die de hulp ontvangt. Een paar uur van jullie tijd kan een groot verschil maken in het leven van een ander!

Enkele voorbeelden: Hoe werkt het?
  • De tuin opknappen voor een ex-verslaafde;
  • Een woonkamer behangen voor een statushouder;
  • Een ‘uitje’ organiseren voor mensen die niet zelfstandig de deur uit kunnen, zoals ouderen of gehandicapten.
  • Present inventariseert de wensen en behoeften van jouw team en regelt een passend hulpproject, verzorgt de gehele organisatie en begeleidt jouw team op de dag zelf incl. evaluatie.
  • Vergoeding tegen kostprijs voor de rol van Present
  • Wij maken PR van het project met jouw bedrijfsnaam op socialmedia (lokaal groot bereik), onze nieuwsbrief en onze website.

Middelen

Je zet je vakkennis, gereedschap of bedrijfsmaterialen kosteloos in voor Stichting Present en stimuleert daarmee de beweging van omzien naar elkaar.

Enkele voorbeelden: Hoe werkt het?
  • Als trainer een sollicitatietraining geven aan statushouders of ex-gedetineerden
  • Tuingereedschap leveren, denk aan een kruiwagen, heggenschaar, elektrische zaag, bezem etc. die gebruikt kunnen worden bij het opknappen van verwaarloosde tuinen.
  • Een supermarkt die lunchproducten aanbiedt, zodat de hulpgevers en hulpontvanger tijdens de klus een mooi ontmoetingsmoment met lunch kunnen hebben.
  • Present inventariseert jouw wensen en welke middelen je op welke manier in wilt zetten en zorgt in overleg voor een goede invulling daarvan.

Munten

Je sponsort een hulpproject van Present naar keuze à 500 euro of je doneert eenmalig een bedrag​ naar keuze.

Enkele voorbeelden: Hoe werkt het?
  • Je hart gaat uit naar kwetsbare ouderen en je sponsort een hulpproject, waarbij vrijwilligers met ouderen gaan wandelen met aansluitend een lunch.
  • Je doneert een eenmalig bedrag voor het hulpproject “Voor ieder kind een Sint”, waarbij kinderen in gezinnen die aangewezen zijn op de voedselbank een gezellige middag met de Sint en Pieten doorbrengen en een Sinterklaascadeau ontvangen.
  • Present inventariseert jouw wensen, welk bedrag je wilt geven en aan welk type project je het geld wilt besteden en zorgt in overleg voor een goede invulling daarvan.

Membership

Als member ga je een samenwerking voor meerdere jaren aan met Present. Dit kan in de vorm van geld, middelen of als vrijwilliger(s) met een terugkerende inzet voor projecten.

Enkele voorbeelden: Hoe werkt het?
  • Een school wil jaarlijks een vrijwilligersproject via Present doen met leerlingen van de school.
  • Als hovenier wil je elk jaar gratis een tuin opknappen voor een kwetsbaar persoon.
  • Bedrijf X sponsort jaarlijks 1 of meerdere projecten van Present
  • Een bouwmarkt stelt voor langere tijd gereedschappen beschikbaar, zodat de vrijwilligers die zich via Present inzetten hun klus goed kunnen klaren.
  • Present inventariseert jouw wensen op welke manier je Present voor meerdere jaren wilt ondersteunen en in overleg bekijken we hoe dit in de praktijk het beste vorm gegeven kan worden.
  • Jouw bedrijfslogo wordt op onze website, onder de email van alle Present-medewerkers, in onze nieuwsbrief en in ons jaarverslag vermeld.
  • Present draagt zorg voor een leuk stukje over onze samenwerking en deelt dit met een foto en link naar jouw bedrijf op socialmedia (lokaal groot bereik)
  • Je ontvangt een MVO-certificaat
  • Gratis deelname aan onze jaarlijkse borrel met het bestuur, comité van aanbeveling, members, vrijwilligers en hulpverleners.

Maatwerk

Het bieden van maatwerk staat bij ons voorop. Heb je andere wensen of ideeen om als organisatie met Present samen te werken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!

Stichting Present heeft de ANBI-status. Financiële steun is dus -onder voorwaarden- fiscaal aftrekbaar.

Voor contact: Wietske Schaap (fondsencoördinator Present Hilversum) wietske.schaap@presenthilversum.nl

MVO Partnerschap met Present biedt u een manier om van grote betekenis te zijn in Hilversum.

Neem contact met mij op! Overzicht van onze partners