Verhalen

‘Meer verbinding, ontmoeting en gezelligheid in de wijk’

Burendag 2022: Vrijwilligers pakken tuinen aan in Hilversum-Noord

Vrijwilligers namen op Nationale Burendag een overwoekerde tuin in de Salmstraat in Hilversum-Noord onder handen. Samen met bewoonster Sakina. ‘Het lukte me gewoon niet. Het gras nam het over. Ik hoop dat iemand er nu weer een tuin met groenten, kruiden en bloemen van wil maken. Dan help ik mee en zorg ik voor water.’

In samenwerking met Jumbo Van Dam & Schoonhoven en buurthuis Lopes Dias werden door buurtbewoners, vrijwilligers via Present Hilversum op Nationale Burendag enkele tuinen opgeknapt van bewoners in Hilversum-Noord die dat in hun eentje niet lukt. In de Gooi- en Eemlander van 26 september 2022 doet Eddie de Paepe verslag van een ochtend vol bijzondere ontmoetingen en mooie plannen die spontaan ontstonden tijdens het klussen in de tuin van Sakina.

Reageren op het verhaal? Mail naar coordinator@presenthilversum.nl