Kerstparel

Kerstparel – wil jij een verrassing zijn voor iemand in de periode voor kerst?

OF: wil je iemand aanmelden die wel een bemoediging kan gebruiken?

Het Kerstparelproject is een hartverwarmend adventsproject te midden tussen alle andere Present-projecten. Door voor elkaar een ‘kerstparel’ te zijn, geef je in een donkere tijd even wat extra aandacht aan mensen die het nodig hebben.

Wat doet een kerstparel?

De taak van een Kerstparel is om in de adventsperiode één keer per week of één keer in totaal, aandacht te besteden aan je begunstigde. Het project gaat om het gebaar, niet om de hoeveelheid en zeker niet om geld. Iedereen jong en oud, groot of klein, kan zich aanmelden als kerstparel. De begunstigden worden aangemeld veelal door hulpverleners die bij de cliënt of bij het gezin van de cliënt in beeld zijn. Mocht jij nou ook iemand kennen die een bemoediging zeer goed zou kunnen gebruiken, meld dan een begunstigde aan.

In welke vorm kan je kerstparel zijn? Daar ben je vrij in… een paar tips:

• Een brief, verhaal, spreuk of gedicht
  • Iets lekkers
  • Een kerstpakket(je)
  • Een zelfgemaakte kaart, kerststukje of…
  • Een aardigheidje, een symbool
  • Een bezoekje
  • Et cetera

Parels zijn kostbare en uniek, dat mag jij zijn voor de kwetsbare medemens :)!

Wilt u een Kerstparel zijn voor iemand? Meld u dan nu aan (graag voor 2 december) via dit formulier! U kunt ingezet worden in de periode van 9 december 2019 t/m 4 januari 2020.

Ben jij hulpverlener en heb jij een of meerdere cliënten die de inzet van een Kerstparel wel goed zouden kunnen gebruiken? Meld deze dan gerust aan via het formulier. Dit kan tot uiterlijk 3 december 2019.
N.B.: Zorg er wel voor dat je zeker weet dat je de adresgegevens van de persoon mag doorgeven. Maar probeer wel nog niet teveel te beloven aan de cliënt, om teleurstelling te voorkomen! Graag wel iemand in de Hoeksche Waard. Anders wordt het voor de vrijwilliger ook een eind rijden.