Corona update Stichting Present

25-03-2020

Hulp in Corona-tijden

In navolging van de landelijke maatregelen zijn alle reguliere Present-projecten t/m 6 april geannuleerd. Ook zullen er geen projectbezoeken en presentaties zijn. Wij zijn wel telefonisch en per mail bereikbaar.

Juist in deze tijd is het van belang om te blijven omzien naar elkaar en ook de kwetsbare doelgroepen niet te vergeten. Wil je van betekenis zijn? Dat kan via https://nietalleen.nl, waarbij ook lokale Present-stichtingen zijn aangesloten. Daarnaast wordt er in de Hoeksche Waard ook van alles geïnitieerd. Wij zoeken als stichting de samenwerking met andere initiatieven.

Hieronder zetten we een aantal ideeën uit het land op een rijtje, ter inspiratie:

Zet een bos bloemen voor de deur bij een oudere of chronisch zieke die nu weinig sociale contacten heeft.

Vrolijk de tuin bij het verzorgingshuis wat op met een stoepkrijt-tekening. Of geef een mini-concert op de plek waar senioren op uitkijken.

Stuur een kaartje naar hulpvragers bij wie het Present-project nu niet door kan gaan. Dit kan via ons.

Maak een leuk pakket tegen verveling voor kwetsbare gezinnen, waarvan de kinderen nu niet naar hun dagbesteding kunnen.

Heb je zelf een idee, maar weet je niet waar te beginnen? Neem gerust contact op, dan denken wij met je mee.