Verhuisregeling geeft advies

24-10-2020

Voor iedere HW Wonen huurder vanaf 70 jaar is er een Verhuisregeling ontwikkeld. Die biedt advies bij het zoeken naar een andere woning en praktische ondersteuning bij tal van zaken die bij een verhuizing komen kijken.

Het kan op een gegeven moment fijn zijn om gelijkvloers te wonen. Met aangepast sanitair om ook in de toekomst fijn en zorgeloos te wonen. Het is verstandig daar al op tijd over na te denken en misschien nu al naar een passende woning te verhuizen. Het vinden van een andere woning en een verhuizing is vaak een heel proces. Er moet veel geregeld worden en er komen vaak extra kosten bij kijken. Om daarbij te helpen, ontwikkelden HW Wonen, Welzijn HW, Gemeente Hoeksche Waard, Stichting Present Hoeksche Waard en Verhuis mijn Thuis de Verhuisregeling. De Verhuisregeling biedt advies bij het zoeken van een andere woning, praktische ondersteuning bij de verhuizing, zoals extra handjes tijdens de verhuizing en administratieve hulp. De huidige netto huurprijs blijft behouden, wanneer deze lager ligt dan de huurprijs van de nieuwe woning. En mogelijk is een tegemoetkoming in de verhuiskosten. Weten of u in aanmerking komt? Zie www.hwwonen.nl/verhuisregeling of bel (0186) 899899.