Actie Zomerpakket

Dit jaar organiseert Present Hollands Kroon voor de eerste keer Actie Zomerpakket. Een zomerpakket is bedoeld om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, nét een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door (Present)vrijwilligers.

Hoe werkt het

Je kunt met je gezin, een groep of alleen een zomerpakket samenstellen. Wat je erin kunt doen? Denk aan bonnen voor ijsjes, zomerspeelgoed, entreekaartjes voor het zwembad, leuke tijdschriften, etc. We hebben aan de hulpverleners, die gezinnen kunnen opgeven, doorgegeven dat een pakket een waarde heeft van €25,- tot €50,-. Maar je kunt misschien nog wel meer met een pakket door creatief te zijn en een bedrijf of winkel te vragen je te sponsoren (zwembad, ijsboer, speelgoedwinkel, etc.). In de afgelopen jaren is dat de samenstellers die dat probeerden (bij collega-Present-stichtingen in het land) steevast gelukt. De meeste mensen vinden een zomerpakkettenactie een heel sympathiek idee!

Aanmelden om een zomerpakket te maken

Mensen/groepen die een pakket willen samenstellen kunnen zich tot 24 mei online bij ons aanmelden. Je wordt daarna gekoppeld aan een gezin. Waar mogelijk kijken we of dat in je eigen dorp kan. In juni zullen we je updaten met de gegevens van het gezin voor wie je het pakket mag samenstellen, inclusief informatie over het gezin, wat je helpt om het gezin te verrassen met iets dat bij hen past. Ook ontvang je tips voor het samenstellen en langsbrengen van het pakket. Het is de bedoeling om het pakket vlak voor de zomervakantie (ergens tijdens de eerste 2 weken van juli) bij het gezin langs te brengen.

Aanmelden van een gezin dat een zomerpakket kan gebruiken

Hulpverleners of andere verwijzers kunnen een (éénouder)gezin met kinderen (tot 18 jaar) en met minimaal nog één kind op de basisschool, bij Present aanmelden voor Actie Zomerpakket. Opgeven kan tot 24 mei. Dit zodat de groepen vrijwilligers de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd. De vrijwilligers gaan het zomerpakket persoonlijk langsbrengen bij het gezin thuis, aan het begin van de zomervakantie. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

Help je mee om de zomer voor zoveel mogelijk gezinnen een beetje zonniger te maken? We zien je reactie graag tegemoet!