Maatschappijleer in praktijk via Present

14-10-2019

Na een succesvolle proef kwam er voor Present Houten subsidie vrij om een aantal projecten te coördineren voor leerlingen van College De Heemlanden. De samenwerking leidde er toe dat leerlingen via Present een vrijwilligersklus kunnen uitvoeren en sociale en praktische lessen kunnen volgen als ‘maatschappijleer in praktijk’.

Een enthousiaste klas van 26 leerlingen van College De Heemlanden is dan ook op de ochtend van 8 oktober aan de slag gegaan met verschillend vrijwilligerswerk via Present. De jongeren waren verdeeld over vijf activiteiten. In de keuken van het Wereldhuis bereidde een groepje pompoensoep voor de bezoekers van de huiskamer aldaar. In de schil van de gebruikte pompoen maakte een team een bloemstuk in herfstkleuren. Ondertussen was een grote groep jongens bezig met het verven van twee slaapkamers bij een gezin van Afghaanse afkomst en knapten anderen van de klas de tuin op van iemand die in een rolstoel zit en hem om die reden niet zelf kan onderhouden. De vijfde groep leerlingen liep mee met georganiseerde activiteiten in het dagcentrum van Het Haltna Huis.

Het was een geslaagde ochtend waar iedereen energie van heeft gekregen.