Sint Maartenfeest

04-11-2019

Ter viering en bekendmaking van Sint Maarten hebben de Protestantse Gemeente Houten, de Rooms Katholieke Kerk, De Loericker Stee, Stichting Timon en Stichting Present net als vorig jaar een Sint Maartenfeest georganiseerd. Het evenement vindt plaats op zondag 10 november om 16.00 uur.

Op het schoolplein van basisschool De Vlinder (Bloesemtuin) verzamelen ouders en kinderen zich en krijgen ze kleine zelfgemaakte (kunst)lichtjes. Daarna start de wandeling naar wooncentrum De Loericker Stee. Onderweg – op het grasveld tussen het Loeriksepad en Porta Basilica – komen de kinderen en ouders een echte Sint Maarten op zijn paard en een bedelaar tegen. Daarna worden er bij De Loericker Stee liedjes gezongen door een kinderkoor en vertelt predikant Martin Snaterse (PGH) het verhaal van Sint Maarten aan de bewoners en wandelaars. Daarna worden de meegenomen lichtjes uitgedeeld aan de bewoners en verlaat iedereen De Loericker Stee onder het genot van een kopje warme chocolademelk dat wordt aangeboden door Stichting Timon.

Deelname is gratis en zonder aanmelding.