Meedoen als trainee Maatschappelijke Diensttijd

De Maatschappelijke Diensttijd (MDT) biedt jongeren de kans om hun horizon te verbreden en hun cv te verrijken. Stichting Present Houten is een van de officiële MDT-partners die deze bijzondere ervaring mogelijk maakt. Door deelname dragen jongeren bij aan een maatschappij waarin het normaal is om naar elkaar om te zien. Het werk komt niet alleen een ander ten goede maar ook de jongeren zelf.

Het traineeship is geschikt voor studenten, pas afgestudeerden en jongeren (18-30 jaar) die op zoek zijn naar een zinvolle dagbesteding.

Als trainee bij Present Houten ontwikkelen jongeren vaardigheden op het gebied van projectmanagement, armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening. Ze bouwen aan waardevolle werkervaring en aan hun professionele netwerk, ze doen waardevolle contacten op en ontdekken of ontwikkelen kwaliteiten en talenten.
Onze professionele coördinator begeleidt hen hierbij 2 uur per week. Ook worden er landelijke trainingen van Present Nederland aangeboden waar ze in hun loopbaan veel aan hebben.

In de uitgebreide vacaturetekst staat vermeld hoe jongeren zich kunnen aanmelden.
Algemene informatie over de MDT is te vinden op ZonMw.