Houten voor Houten; nieuw lokaal initiatief

02-04-2020

Om mensen samen te brengen die hulp bieden en die hulp vragen tijdens de coronacrisis is er per 1 april ook een lokáál initiatief naast het landelijke initiatief #nietalleen ontstaan. Present Houten is onderdeel van dit netwerk met de naam Houten voor Houten.
Veel mensen in Houten kunnen nu hulp of een mentaal steuntje in de rug goed gebruiken en gelukkig zijn er inwoners die daaraan tegemoet willen komen. Het is belangrijk dat vrijwilligers en professionele organisaties in die hulp samenwerken. Houten voor Houten heeft daarom één telefoonnummer (030-7001515, dagelijks van 9.00-21.00 uur) en één website (www.houtenvoorhouten.nl) opgestart.

Vrijblijvend hulp aanbieden aan een buur kan makkelijk via de te downloaden brief. Wilt u liever uw buur wijzen op de hulp die via het initiatief Houten voor Houten wordt gegeven, dan kan dat makkelijk via dit briefje.

De organisaties die samenwerken voor Houten voor Houten zijn, naast Present Houten: EGH Evangelische Gemeente Houten, GKv Het Kruispunt, Protestante gemeente Houten, Moskee Houten, NGK De Lichtboog, Rooms Katholieke Kerk Houten, van Houten&co, Viveste en het Rode Kruis.

In een opname van Omroep Houten zijn onder anderen de burgemeester en de voorzitter van Present Houten aan het woord over deze samenwerking: https://www.youtube.com/watch?v=qASAVg6C5Tg&feature=youtu.be.