Present zoekt chauffeurs voor ANWB AutoMaatje

06-12-2019

Het afgelopen jaar heeft Present Houten samengewerkt met de opstart van ANWB AutoMaatje in Houten. Het doel van AutoMaatje is om mensen met een mobiliteitsbeperking van A naar B te brengen, wat gebeurt in de eigen (goedgekeurde) auto van de licht betaalde chauffeur van AutoMaatje. Het zijn ritten voor bewoners van Houten, zowel binnen als buiten de kern van Houten. Denk aan een rit naar het ziekenhuis in Nieuwegein of Utrecht en naar een partner in het verzorgingshuis in Maarssen. Hiermee gaat de rit van ANWB AutoMaatje verder dan die van de regiotaxi en is ANWB AutoMaatje flexibeler en informeler. In samenspraak met de chauffeur kunnen namelijk ook afspraken worden gemaakt over wachten tijdens ziekenhuis- of doktersbezoek en meelopen naar afspraken e.d.

Dit initiatief sluit zeer goed aan op de electrokarren en er is volledige steun van het bestuur Duurzaam Vervoer, dat over de electrokarren gaat. En het is aanvullend op – dus niet concurrerend met – de PlusBus Houten, die dagtochten en ritten organiseert waar senioren in groepjes aan meedoen.
De ANWB steunt AutoMaatje landelijk vanuit het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met AutoMaatje wil de ANWB samen met welzijnsinstellingen en vrijwilligers mensen helpen mobiel en actief te blijven.

ANWB AutoMaatje start op 1 januari 2020 in Houten. Voor het uitvoeren van de ritten zoeken we nog vrijwilligers. De vergoeding is 30 cent per gereden kilometer.
Bent u bereid om een paar uur per week mobiel beperkte Houtenaren in uw eigen auto te vervoeren, meld u zich dan aan. U kunt contact opnemen voor aanmelding of meer informatie met Elles Goes van Stichting Present Houten (06-57991530, info@presenthouten.nl) of met Paul de Kruijf, initiatiefnemer van ANWB Automaatje in Houten (06-51903699, Pdekruijf@axelerate.nl).