Ontmoetingsproject met Inspiratie-Inc

23-06-2015

‘Present; willen jullie ons helpen om weer van start te kunnen onder de bewoners van het AZC Dronten?’ Deze vraag kwam van Amal Abas, voorheen werkzaam bij Stichting De Vrolijkheid, waar we als Present Kampen al eerder projecten mee hadden gedaan op het AZC Dronten aan de Vossemeerdijk/Kampen.

‘Present, wij willen ons graag inzetten voor een project waar vluchtelingen en samen eten in verwerkt zijn, kan dat?’ Een vraag van Gerjanne Kroes, contactpersoon van Wijkteam NKG Kampen.

Present mocht de brug zijn tussen deze twee vragen om elkaar in het midden te ontmoeten. En wat is het een bijzondere ontmoeting geworden op 10 juni jongstleden op landgoed Roggebotstaete! Het Team van Inspiratie-Inc Almere is met Amal samen gekomen om een eerste kennismaking weer mogelijk te maken. Als doel: bewoners van het AZC in contact met inwoners van de stad Kampen meer in verbinding met elkaar te brengen. Maar ook OP het centrum zelf meer verbinding te leggen, in taal, cultuur, geloof en achtergrond. In een serie van 4 ontmoetingen hopen we als Present dit initiatief van Amal weer nieuw leven in te blazen. Wij danken de Wijkgemeente van de NGK voor hun mogelijk maken van deze eerste ontmoeting.

Klik hier  voor meer info over de doelstelling van Amal en haar team.