Hartenpost Kaartenactie 2022

20 januari 2022

We gaan liefde uitdelen in Kampen! Maak en schrijf een persoonlijke kaart voor een stadsgenoot en fleur hem/haar op met jouw mooie kaart en bemoedigende woorden!

Onze droom is dat we heel veel Kampenaren, die het nu moeilijk hebben, o.a. vanwege de coronacrisis, kunnen opvrolijken met een kaart.

De kaarten komen terecht bij stadsgenoten, die wonen in een woongroep of instelling. Denk aan;
Jongens en meisjes met een geestelijke of lichamelijke beperking, ouderen in verzorgingshuizen. Hopelijk kunnen we ook diverse gezinnen die begeleid wonen in woongroepen bemoedigen. Ook hopen we zoveel kaarten te ontvangen dat we alle vluchtelingen woonachtig in de noodopvang blij kunnen maken met een kaart. Voor deze mensen is de lockdown een erg moeilijke tijd en jouw kaartje, maar vooral jouw persoonlijke woorden en bemoediging kan hun dag weer helemaal goedmaken!

Jouw kaart(en) kun je heel simpel inleveren bij één van onze verzamelpunten:

• Jumbo Penningkruid
  • Jumbo Hanzeplein
  • Plus Anne-Jan van Dijk (Markeresseplein 2 IJsselmuiden)

Wil je graag meedoen, maar weet je niet zo goed wat je op de kaart moet schrijven? We helpen je graag met een paar schrijftips!

Hieronder vind je een paar tips die we je graag mee willen geven:

• Je kaartje komt terecht bij iemand die in een instelling woont, je kunt ervan uitgaan dat de huidige lockdown voor hem/haar extra zwaar is, omdat niemand daar naar binnen mag en de mensen veelal niet meer naar buiten kunnen;
  • Schrijf er iets persoonlijks op vanuit je hart. Hou het niet bij algemeenheden zoals alleen ‘veel sterkte gewenst’, of ‘groetjes’.
  • Stel jezelf voor en vertel wat over jezelf. Maak het persoonlijk, maar houd het wel veilig (deel geen telefoonnummers of (mail)adressen), want je weet niet precies bij wie je kaartje terecht komt.
  • Je kunt natuurlijk een kaartje kopen, maar zelf maken is nog persoonlijker en bijzonderder om te ontvangen.
  • Een toepasselijk gedichtje is ook altijd leuk om op een kaart te schrijven.

Helpen met bezorgen?

Present Kampen regelt de bezorging van kaarten samen met vrijwilligers. Wil jij meehelpen met het rondbrengen van de kaarten? Meld je hiervoor dan vóór 8 februari aan via info@presentkampen.nl. We organiseren per locatie een leuk aanbiedmoment.