Present in tijden van Corona

Vanwege het Coronavirus zijn er sinds begin maart verregaande maatregelen genomen die een grote impact hebben op het dagelijks leven van ons allemaal, maar in het bijzonder van kwetsbare mensen. Het zijn onwerkelijke en zorgelijke tijden voor ons allemaal.

Gelukkig is het gaaf om te zien dat er een beweging op gang komt waarin mensen naar elkaar omzien!
Op Facebook kun je op diverse manieren hulp vragen en hulp aanbieden, Het Rode Kruis heeft een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen voor mensen in thuisisolatie/quarantaine: 070-4455888 (voor een luisterend oor, advies of extra hulp).

Ook in deze tijd wil Present Kampen vrijwilligers helpen waar dat dat echt nodig is.
We dragen graag bij op een manier die aanvullend is, zoals we dat altijd al doen. Er zijn namelijk mensen die hulp niet geregeld krijgen via de bestaande kanalen zoals Facebook en het Rode Kruis, bijvoorbeeld omdat ze de taal niet goed spreken, geen Facebook/Whatsapp hebben en of de (sociale) vaardigheden niet hebben om het zelf te regelen. Juist voor die mensen willen we graag aanwezig zijn. Wil jij ook helpen met bijvoorbeeld boodschappen brengen, een Eerste Hulp Bij Verveling pakket maken, hond uitlaten, luisterend oor bieden en cetera. Meld je dan aan bij Nietalleen door te bellen met 0800 1322 of via de website. Present is bij dit initiatief aangesloten.