Als groep

Ontdek hoeveel plezier het geeft om samen met je vrienden, familie of voetbalteam een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt je graag bij het vinden van een vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Ontdek hoe je door als groep een ander centraal te stellen elkaar op een andere manier leert kennen.

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 2-250 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die eenzaam zijn, leven in armoede of kampen met fysieke problemen (ziekte, ouderdom of beperking).

Voor groepen organiseren wij in de regel twee type Presentprojecten:

•  Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.
  • Op aandragen van een groep organiseren we ook Sportieve projecten
  • Of gezamenlijke projecten, waar je met de doelgroep samen gaat koken of een activiteit onderneemt

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Geen kosten

Deelname aan een project is kosteloos. Voor het organiseren van het Present Project en de begeleiding zetten leden van het Operationele Team zich  in. Present Kampen leeft van giften en gaven en kan daarom altijd een (vrije!) bijdrage goed gebruiken. Wanneer er grootse projecten worden georganiseerd, denk aan een outreach of personeelsuitje, zal het kostenaspect onderwerp zijn van de afspraken.

Stichting Present Kampen heeft een ANBI status, dwz dat de kosten voor de belasting als gift aftrekbaar zijn.

Meld je als groep hier aan of neem contact op voor een presentatie