Jong Present Trainee

Ben jij iemand die graag jouw kennis en ervaringen wil uitbreiden? Word dan Jong Present Trainee bij Present Kampen!

Make a change!

Met Jong Present willen wij jou de kans bieden achter de schermen te kijken, betrokken te zijn én mee te draaien in een maatschappelijke en dynamische organisatie met het hart op de juiste plaats! Je zet je in voor de Kamperse samenleving én je krijgt de kans om je eigen talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Daarnaast maak je ook nog onderdeel uit van een enthousiast en professioneel team.

Jij…

• Bent 14 t/m 27 jaar.
  • Bent voor de periode van 3-6 maanden beschikbaar, het aantal uren is in overleg. (minimaal 80 uur)
  • Hebt hart voor je medemens.
  • Bent flexibel qua inzetbaarheid. (dagdelen, avonden, weekenden – in overleg)
  • Hebt een praktische instelling en vindt het leuk om dingen organiseren / coördineren.
  • Vindt het leuk om je netwerk te mobiliseren.
  • Bent communicatief vaardig.

Wij bieden…

• Een unieke kans om je in te zetten voor een maatschappelijke organisatie.
  • Een plek om je te ontwikkelen op verschillende vlakken, mensen te ontmoeten en van betekenis te zijn voor anderen.
  • Interessante trainingen met andere trainees. Hierin ontdek je wat jouw kernwaarden, doelen, talenten zijn, je DISC profiel is, etc. Denk ook aan trainingen over pitchen en presenteren, communicatievaardigheden en timemanagement.
  • Een vrijwilligersvergoeding.

Invulling traineeship

Aan de hand van jouw leerdoelen en interesses gaan we kijken welke werkzaamheden jij gaat uitvoeren. Denk aan:

• Vrijwilligersprojecten organiseren en begeleiden.
  • Vrijwilligers werven.
  • Marketing & PR.
  • Eenmalige projecten ontwikkelen en coördineren, denk aan zomertas actie, kerstactie of sociaal tuinieren. Er is van alles mogelijk!

Als Jong Present trainee doe je in een veilige, maar realistische setting veel werkervaring op en ontdek je wat goed bij je past. Na de intake kijken we wat aansluit op jouw opleidingsniveau en interesses. Samen met de MDTcoördinator van Present Kampen bepaal je je taken, verantwoordelijkheden en leerdoelen. Ook krijg je interessante trainingen samen met trainees uit het hele land. In een korte tijd krijg je een mooie kans om echt verschil te maken voor veel kwetsbare mensen. Dus investeren in jezelf en de samenleving. Je komt daarbij in unieke situaties en ontmoet veel bijzondere mensen.

Als trainee ontwikkel je belangrijke vaardigheden:

• Sociaal ondernemerschap.
  • Organiseren van projecten.
  • Doelen stellen en behalen.
  • Samenwerken.
  • Grenzen stellen.
  • Aansturen van vrijwilligers.
  • Communicatieve en administratieve vaardigheden.

Simone vertelt over haar traineeship bij Present.

Meer ervaringen bekijken? Klik hier!

Waarom Jong Present een grote plus op je CV is!

Present heeft in de afgelopen jaren een divers en groot netwerk opgebouwd in het maatschappelijke veld, lokaal en landelijk. Tijdens het organiseren van vrijwilligersprojecten werken we samen met organisaties die hulpverlening bieden aan verschillende doelgroepen. Dit verschilt van daklozen tot eenzame ouderen, van tienermoeders tot kinderen met een beperking, van dementerende ouderen of pas aangekomen vluchtelingen.

Als trainee krijg je een breder beeld van de samenleving, de Kamperse sociale kaart en thema’s als armoede en eenzaamheid. Kortom een mooie kans om verrijkende werkervaring op te doen die voor jouw toekomstige werkgevers een grote plus vormt. Trainees die jou voorgingen werken nu bij organisaties als Vluchtelingenwerk, BMC, ZOA en Ecorys. Jong Present is onderdeel van de Maatschappelijke Diensttijd. Benieuwd wat dit is? Klik hier voor meer informatie.

Reageren?

Lijkt het je leuk en leerzaam om met ons mee te werken aan een mooier Kampen?
Neem dan contact met ons op via info@presentkampen.nl
Of bel of app voor meer informatie naar 06 – 50970300.