Bruggenbouwersbokaal voor Marleen-Present Nunspeet!

12-02-2019

In het jaar 2017 mochten wij de trotse winnaars zijn van de landelijke Bruggenbouwersbokaal. In het jaar 2019 overkwam het onze collega coordinator van Present Kampen, die ook Presentcoordinator is in Nunspeet. Hieronder het verhaal horend bij de Bokaal:

‘Na een indrukwekkende pitch werd Present Nunspeet vrijdagavond 19 januari overtuigend winnaar van de titel “Bruggenbouwer van het Jaar” Een landelijke onderscheiding die jaarlijks wordt uitgereikt door Stichting Present Nederland.

Coördinator Marleen Kragt ontving tijdens de landelijke Presentdagen te Doorn de titel “Bruggenbouwer van het Jaar” en het bijbehorende kunstwerk uit handen van de winnaar van vorig jaar. Kort daarvoor pitchte Marleen een unieke en tot de verbeelding sprekende casus van het ‘mannelijke statushoudersproject‘. Deze statushouders zetten zich elke twee weken belangeloos in voor verschillende inwoners van Nunspeet. Ze knappen tuinen op en schilderen verschillende woonkamers. Maar niet alleen de mannen zijn nu actief. Door een appje aan een van de vrouwen van de statushouders ontstond er een mooie ontmoeting met een hulpontvanger en een vrouwelijke statushouder. Een nieuw idee is geboren. Vanaf nu gaan niet alleen de mannen elke twee weken op pad, maar ook de vrouwen zijn actief!’

Wij feliciteren onze collega Marleen Kragt van harte met deze bijzondere waardering! Wij delen met haar in de verering, ze is immers sinds vorig jaar zomer ook ‘onze’ Present Kampen Marleen!