Present project Landstede jongeren

18 februari 2021

Alles in dit project was en ging boven verwachting. We hadden bijvoorbeeld nooit gedacht dat er een echte ontmoeting zou plaats vinden, omdat deze mensen erg veel problemen ervaren. Toch gebeurde dit, het echtpaar had zelf voor koekjes gezorgd, en mevrouw heeft zelfs geholpen in de tuin. Zowel de jongeren als het echtpaar, keken met veel genoegen terug op het project.

De jongeren vonden het heel bijzonder, ze kregen een inkijk in een leven dat compleet anders is dan dat van hen. Ook gaven ze aan dat ze het fijn vonden om iets te kunnen betekenen. Een hele leerzame ochtend.

Als reactie van de hulpverleners kregen wij terug: “Meneer was erg blij dat de tuin weer meer open en licht is. Mevrouw gaf aan dat ze de hulp ook als prettig had ervaren. Ze vond het erg fijn dat er rekening werd gehouden met haar wensen.”

Aan dit project was ook goed te zien, dat het twee kanten op werkt. De vraag is dan ook: wie helpt nu eigenlijk wie?