Project onze School is Present!

02-04-2019

Lees hier de bijzonder waarderende reactie vanuit de evaluatie met de betrokken basisschool:

Educatief partnerschap Rehoboth IJsselmuiden en Stichting Present

Vorig jaar hebben we met groep 6 voor het eerst kennisgemaakt met Stichting Present Kampen. Er kwam een bevlogen medewerkster gastlessen geven in de klas en de kinderen gingen daarna de wijk in om hulpbehoevenden te ondersteunen. In kleine groepjes speelden ze onder begeleiding van een begeleidster van Present spelletjes met bejaarden, voerden toneelstukjes op en deden allerlei activiteiten. Wat kwamen de kinderen iedere keer enthousiast terug!

Dit jaar kregen we opnieuw de kans om mee te doen en die mogelijkheid hebben we weer met beide handen aangegrepen. De kinderen hebben in de afgelopen maanden gekookt en later meegegeten bij ‘EeTze’, rollators schoongemaakt en gegymd met bejaarden. En uiteraard ontstonden er allerlei gesprekken tussen de verschillende generaties. Fantastisch hoe dit alles werd ontvangen door de medewerkers, bezoekers en de bewoners van ‘onze buurtjes van de Rehoboth’. Geweldig ook hoe de kinderen zich met hoofd, hart en handen opnieuw konden inzetten en zo hun maatschappelijke steentje(s) mochten bijdragen!

Voor volgend jaar doen we graag weer mee om zo het burgerschap en de naastenliefde handen en voeten te geven in de directe omgeving van de school. Stichting Present; nogmaals bedankt voor deze unieke kans en de fijne samenwerking! En hopelijk tot volgend jaar!

Hartelijke groet,

alle leerlingen van groep 6 van de Rehoboth IJsselmuiden en meester Klaas-Jan