Zomerpakkettenactie

In navolging van collega stichtingen organiseren we als Present Kampen de zomerpakkettenactie om de zomertijd voor gezinnen die het niet breed hebben en voor wie de zomer niet zo’n leuke periode is, net een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers. In 2017 zijn we kleinschalig begonnen met deze actie. Die was goed bevallen. Daarom zetten we hem nu groter op.

Hoe werkt het
– Mensen die een pakket willen samenstellen kunnen zich online bij ons aanmelden.

Mail ons voor info en het aanmeldformulier via info@presentkampen.nl

– Hulpverleners kunnen een (eenouder)gezin met kinderen (tot 18 jaar) dat zij begeleiden eveneens bij Present aanmelden.

Mail daarvoor naar aline.kramer@presentkampen.nl

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door groepen uit diverse kerken in/rond Kampen en heeft een waarde tussen de € 25,- en € 50,-. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc.

Persoonlijk contact
De vrijwilligers leggen rechtstreeks contact met de hulpverlener over de inhoud van het pakket en voor het persoonlijk langsbrengen van het pakket bij het gezin thuis. Zo krijgt deze actie een persoonlijk tintje!

Periode
Opgeven kan tot 18 mei 2018. Dit zodat de groepen vrijwilligers de tijd hebben om de pakketten samen te gaan stellen. Aan het begin van de zomervakantie worden de pakketten bij de ontvangers thuisbezorgd.