Voor hulpzoekers

Soms kom je in een situatie terecht dat je heel graag iets wilt (laten) doen, maar dat je het niet zelf kunt. Je hebt te weinig geld om een professional in te huren, je vriendengroep is beperkt en zelf kun je het werk ook niet opknappen. Gelukkig kun je dan de hulp inschakelen van Stichting Present!

Wij zoeken vrijwilligers die jou willen helpen bij het uitvoeren van een klus. Het kan daarbij om vanalles gaan: van het opknappen van een verwaarloosde tuin tot het leggen van laminaat en van het schilderen van kozijnen tot het ophangen van een mooi behangetje. De enige drie vereisten: zorg voor het benodigde materiaal, zet voor de vrijwilligers een lekker bakje koffie en breng vooral je goede humeur mee.

Hoe werkt het? Stichting Present helpt alleen mensen via een hulpverleningsorganisatie. Dat betekent niet dat je perse aangemeld moet zijn bij een instantie zoals de GGZ. Je kunt onze hulp ook aanvragen via het wijkteam van de wijk waar je woont. Het wijkteam zoekt dan namens jou contact met ons, zodat wij je kunnen helpen bij de uitvoering van de klus.

De eerste ontmoeting is wat wij een ‘projectbezoek’ noemen. Er komt iemand van de Stichting om samen met jou en de hulpverlener te kijken wat het project precies inhoudt. We kunnen op deze manier de klus beter inschatten, zodat we weten hoe lang het ongeveer gaat duren en hoeveel mensen de klus kunnen gaan uitvoeren. We werken in principe twee dagen op een project, daarna moet het afgerond zijn. Gaat het om een bijzonder grote klus, dan werken we bij uitzondering (en alleen in overleg) langer aan een project. Gelukkig kunnen we ook in twee dagen al heel veel bereiken!