Meedoen als ander netwerk

Het kan zijn dat u deel uitmaakt van bijvoorbeeld een sportvereniging, vriendengroep, scoutingclub, overheidsinstelling, re-integratiebedrijf, Rotary of zelfs een gelegenheidsgroep. Als dit netwerk de blik naar buiten wil richten en van betekenis wil zijn voor de lokale omgeving dan kan Present daarbij helpen!

Present organiseert en begeleidt

Meedoen met een vrijwilligersproject kan met een groep vanaf 2 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die sociaal geïsoleerd zijn, leven in armoede of kampen met fysieke en geestelijke problemen zoalsziekte, ouderdom of beperking.

Voor groepen organiseren wij twee type Presentprojecten:

• Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Een beweging op gang brengen…

Present wil groepen zorgvuldig en aanstekelijk begeleiden en projecten zoeken die aansluiten bij de talenten van mensen die zich in willen zetten.  Groepen die projecten hebben gedaan komen terug met hun verhalen en steken daarmee andere groepen aan. Daarmee kan er binnen een gemeenschap steeds meer een cultuur ontstaan waarbij het vanzelfsprekend om naar buiten te kijken en oog te hebben voor wat kwetsbaar is.  Zulke gemeenschappen zijn oefenplaatsen voor burgerschapsvorming en krachtbronnen van de samenleving.

Meld jullie aan of neem contact op voor een presentatie