Meedoen als bedrijf of serviceclub

IMG_0526Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Leiden zeker de overweging waard. Present helpt om impact te hebben in de lokale samenleving waar jouw bedrijf of serviceclub is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op verschillende manieren. Meld je aan of neem voor meer informatie contact op met directeur Wilma Nijborg, wilma.nijborg@presentleiden.nl of 06 16 51 24 48.

Geelkerken Linskens, AkzoNobel, Teekens Karstens, LUMC, ING, Heineken, Rabobank, WHYZ, Aegon, Veiligheidsregio Hollands Midden, UWV, Zorg en Zekerheid, Riksja, Servicepunt 71, Rotary Leiden-Oost, Rotary Leiden AM, Soroptomistclub Leiden, Leoclub Leiden, gingen u voor. Zij staken met een team een paar uur de handen uit de mouwen door praktische klussen aan te pakken of vulden hun teamuitje in door met Present een sociaal project voor kwetsbare Leidenaren te organiseren.

Ervaring deelnemer Geelkerken Linskens:

“Ik heb deelgenomen aan de workshop maskers maken met dak-en thuislozen. Ik ben onder de indruk van de wijze waarop de deelnemers hun gevoelens konden vertalen bij het schilderen van de maskers maar ook hoe zij die gevoelens konden verwoorden bij het toelichten van de geschilderde maskers. Ik was ontroerd en geraakt door de openheid van alle deelnemers dus ook van die van onze eigen organisatie. Dat maakte dat de groep een geheel werd. Chapeau voor de begeleider.”

Ervaring Winny Gibson (Akzonobel):

“Wij hebben onlangs zes projecten uitgevoerd in samenwerking met Stichting Present. De dag was één groot succes en werd niet alleen door onze eigen (60) medewerkers zo ervaren, maar ook door de hulpvragers. Als organisatieteam van onze afdeling waren we unaniem na afloop: zeer zinvolle maatschappelijke projecten, goede communicatie, professioneel opgezet en Present denkt echt met ons als bedrijf mee. Door hun ervaring en expertise kun je er zeker van zijn dat ze de juiste organisaties en mensen bij elkaar brengen. Kortom, voor toekomstige projecten zullen we Stichting Present zeker weer benaderen.”

Ervaring Jeanette (Riksja Travel)

“Ik vond het bijzonder om samen met mijn collega’s eens wat anders te doen dan gewoon werken, namelijk cupcakes bakken!  Wij hebben het ervaren als een middag waarbij we mensen met een verstandelijke beperking een leuke tijd hebben bezorgd, maar waarbij we zelf ook veel plezier hebben gehad. We gingen met een warm en goed gevoel terug naar huis”