Jong Present

19-09-2019

Present Leiden doet ook mee met de proeftuin Maatschappelijke Diensttijd (MDT)!  De MDT is de kans voor jongeren (15-30) om hun horizon te verbreden en hun CV te verrijken. Present is een van de officiële MDT partners die vanaf dit najaar deze unieke ervaring mogelijk maakt in het programma Jong Present. Dus, ben jij tussen de 15 en 30 jaar? Ben je op zoek naar werk? Doe jij een tussenjaar, of volg je een opleiding en wil je graag daarnaast bepaalde competenties ontwikkelen? Dan biedt Jong Present jou een unieke kans!

Jong Present: ervaring opdoen én iets betekenen voor jouw stad!

Jong Present, de Maatschappelijke Diensttijd van Present, biedt jou een unieke mogelijkheid om je horizon en werkervaring te verbreden.  Hier leer jij jezelf uit te dagen op het gebied van projectmanagement, armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening. In een speciaal op maat gemaakt traineeship (incl. trainingen) bouw je in korte tijd waardevolle werkervaring op. Deze ervaring misstaat niet op je CV. Ook bouw je aan je professionele netwerk met veel waardevolle contacten bovendien leer je meer over je eigen kwaliteiten. Gedurende 3-6 maanden (aantal uren per week in overleg) kun je je bewijzen in een verzorgd trainee programma op maat, waarin je werkt vanuit je kracht en we samen werken aan je ontwikkeling.

Waar moet ik dan aan denken?

Als Jong Present trainee doe je in een veilige maar realistische setting veel werkervaring op en ontdek je wat goed bij je past. Je mag zelf weten hoeveel tijd je erin stopt en het levert je veel op. We hebben daarvoor een aantal mogelijkheden en we zullen altijd met jou kijken naar wat bij jou past en waar jij meer over wilt leren.

Je kunt bijvoorbeeld aan de slag als:

Programmamanager

Projectleider

Werkvoorbereider

Meewerkend vrijwilliger

Jong Present Leiden is al voorzien in:
Innovatie Promotiemateriaal

Samen met je begeleider bepaal je niet alleen je eigen verantwoordelijkheden maar ook afwisseling en je persoonlijke leerdoelen. Met ondersteuning via trainingen krijg je in een korte tijd (3-6 maanden) een mooie kans om echt verschil te maken voor veel kwetsbare mensen. Je komt daarbij in unieke situaties en ontmoet veel bijzondere mensen. Dus investeer je in jezelf én in de samenleving!

Waarom Jong Present een grote plus op je CV is

Present Leiden heeft in de afgelopen jaren een uitgebreid netwerk opgebouwd in de breedte van de maatschappelijke zorg- en welzijnswereld, lokaal en landelijk. Van dakloze tot eenzame ouderen, van tienermoeders tot kinderen met een beperking, van pleeggezin tot dementerende ouderen of pas aangekomen vluchtelingen. Via het Jong Present programma komen jouw mogelijkheden op de arbeidsmarkt nog scherper in beeld. Je leert o.a. werken in teamverband en wat er allemaal komt kijken bij complexe hulptrajecten. Daarnaast krijg je en breder beeld van de samenleving en thema’s als armoede en eenzaamheid. Kortom een mooie kans op verrijkende werkervaring die voor jouw toekomstige werkgevers een grote plus vormt.

Jong Present de maatschappelijke diensttijd van stichting Present

Wil je meer weten over de Maatschappelijke Diensttijd via Jong Present?

Wil jij jouw CV van een unieke aantekening voorzien?
Durf je jezelf uit te dagen en jouw talenten in te zetten om verschil te maken?

Aarzel dan niet en geef je nu snel op voor Jong Present. Een uniek traineeship met oog voor jouw talent en met hart voor kwetsbare mensen. Meer info? Stuur dan een berichtje naar: 06 – 24571036 of info@presentleiden.nl

Of reageer op een van de concrete vacatures via deze link!

Ps: een vergoeding is mogelijk!