Strike voor Geelkerken Linskens Advocaten!

21-09-2017

Vrijdag 15 september hebben collega’s van Geelkerken Linskens Advocaten  zich op verschillende manieren maatschappelijk ingezet. In samenwerking met Stichting Present Leiden is er samen met bewoners van Stichting Exodus Leiden gebowld. Exodus begeleidt ex-gedetineerden bij hun terugkeer in de maatschappij. Een van de vrijwilligers: “Bijzonder om dit samen te doen, ik heb een hele gezellige middag gehad.”

Tijdens een workshop van straatpastor Folly Hemrica hebben de vrijwilligers en een groep dak- en thuislozen op een diepgaande manier kennis met elkaar gemaakt. Zij beschilderen maskers aan de buitenkant en aan de binnenkant met als leidraad de vraag: hoe zien mensen je aan de buitenkant? En hoe zie jij jezelf aan de binnenkant? “Het resultaat is vaak dat we aan de binnenkant niet zoveel van elkaar verschillen.” zei straatpastor Hemrica ter introductie. En dat werd ook zo ervaren.

Ten slotte zijn er samen met Eritrese vrouwen, uitgenodigd via VluchtelingenWerk Zuidwest-Nederland, Hollandse en Eritrese hapjes gemaakt. De jonge Eritrese vrouwen vonden het spannend, maar er ontstond ondanks de taalbarrière direct mooi contact met de vrijwilligers.

Advocaat Kim Diepstraten over de actie: “Het is voor het eerst dat wij dit met elkaar, als onderdeel van een kantooruitje, hebben gedaan en het is een enorm succes gebleken. Alhoewel we ook in ons werk met maatschappelijke problematiek te maken hebben, had het voor ons meerwaarde om eens echt in gesprek te gaan met bepaalde doelgroepen. Ik ervaarde dat je over en weer elkaar in dit contact veel kan brengen.”

Eline de Boo, directeur Stichting Present: “Wat een bijzondere middag waarin mensen elkaar echt ontmoeten. In een ontspannen sfeer zitten ze naast elkaar, doen leuke dingen samen en spreken met elkaar over de gewone dingen van het leven. Zo worden vooroordelen weggenomen. Voor zowel de ex-gedetineerden, thuislozen en vluchtelingen als de medewerkers van een advocatenkantoor is dit een middag om niet snel te vergeten.“