Uitstapjes (eenzame) ouderen door Rotary Leiden-Oost

26-03-2018

Rotary Leiden-Oost organiseert in 2018/2019 maar liefst 10 uitstapjes voor (eenzame) ouderen in Leiden en omgeving. In een samenwerking met Stichting Present Leiden/Oegstgeest willen zij op deze manier aandacht geven aan ouderen die dat goed kunnen gebruiken. De Rotary levert een aantal vrijwilligers en bekostigen de uitjes, Stichting Present vult het aantal vrijwilligers aan en organiseert het uitstapje. Het eerste uitje is inmiddels een feit! Vrijdag 23 maart is een groep vrijwilligers samen met ouderen naar museum Voorlinden gegaan om met elkaar door het prachtige museum te struinen. “Het was een hele gezellige dag en wat een leuke mensen mochten we meenemen!” vertelde een van de vrijwilligers enthousiast. Er staan nog meer leuke uitstapjes op het programma. Zo worden de voorbereidingen getroffen voor een Poort-tot-Poort wandeling van de ene kant van de Leidse binnenstad, naar de andere kant met onderweg een bezoekje aan lokale ondernemers voor een versnapering, maar ook voor bijvoorbeeld een bezoek aan boerderij ’t Geertje in Zoeterwoude. Hou dus onze facebookpagina in de gaten voor alle leuke activiteiten die er het komend jaar georganiseerd zullen worden met dank aan de Rotary Leiden-Oost!