Present in tijden van Corona

Vanwege het coronavirus zijn er verregaande maatregelen genomen in de afgelopen maanden die een grote impact hebben of hebben gehad op het dagelijks leven van ons allemaal, maar in het bijzonder van kwetsbare mensen. Het zijn onwerkelijke tijden. Nu de versoepelingen steeds meer doorgang vinden pakt ook Present haar reguliere projecten weer op. Te beginnen bij de buiten-projecten zoals tuinen opknappen, maar we zullen ook weer klussen bij mensen thuis oppakken als daarbij de richtlijnen gehanteerd kunnen worden. En wij zullen de beslissing altijd aan de vrijwilliger laten of zij ergens al dan niet aan de slag willen.

Dat betekent dat we de individuele inzet van vrijwilligers, die tijdelijk was, zullen afronden (onder ontzettend veel dank!) en we ons weer gaan focussen op vrijwilligersprojecten in groepsverband. Overigens als je je als individu wilt aanmelden en vaker beschikbaar wilt zijn dan kan dat nog wel als flexwerker. Wij vormen met onze flexwerkers, klusteams, zodat je daarmee toch een groep bent.

Onze missie blijft: een brug slaan tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Omzien naar elkaar is een van onze kernwaarden.

Uitgangspunten:

• Ons doel is (een groep) mensen via een ontmoeting te koppelen aan de mensen die het al moeilijk hebben (en het wellicht door de crisis nog zwaarder hebben).
  • We werken in groepen, zodat we nieuwe ontmoetingen creëren. De ontmoeting is soms wat meer op afstand, zoals bij zorginstellingen waar de maatregelen nog wat strikter zijn.
  • De vrijwilligers doen alles op tenminste 1,5m afstand van de bewoners en elkaar (m.u.v. gezinnen). De adviezen van het RIVM zijn hierbij uiteraard leidend.

Wil jij als vrijwilliger een steentje bijdragen? Klik hier

Heb jij als hulpverlener een hulpvraag? Klik hier