Present zoekt Krattenvullers voor de Voedselbank

Nu veel inzamelpunten (zoals kerken en sportclubs) fysiek gesloten zijn proberen we een andere manier te vinden om toch voldoende producten in te zamelen voor de Voedselbank, zodat de gezinnen die hiervan afhankelijk zijn, hiervan op aan kunnen. Om te voorkomen dat je voor elk product naar de Voedselbank fietst, heeft Stichting Present bedacht om verschillende inzamelpunten in de stad in te stellen. Dat kan al heel simpel met gewoon een krat in je voortuin waar de straat/wijk spullen kan doneren. Zo halen we het gecentreerd op en wordt er meer opgehaald en wordt er al te veel drukte bij de Voedselbank voorkomen.

Stichting Present wil hiermee een koppeling maken tussen vrijwilligers (de inzamelaars, maar ook de vrijwilligers die de producten naar de Voedselbank brengen) en de Voedselbank en de mensen die daar gebruik van maken.

Daarom is Present op zoek naar Krattenvullers: dat zijn adressen die willen fungeren als inzamelpunt voor de straat/buurt!

Inzamelpunt – hoe werkt het?

• Check eerst op onderstaand kaartje of er niet al een Inzamelpunt is bij jou in de buurt!
  • Je meldt je aan via het googleformulier: Aanmeldformulier Inzamelpunt Voedselbank | Stichting Present
  • Present zet jouw adres als Inzamelpunt op een google kaart die digitaal verspreid wordt. Mocht je dat niet willen, dan kan je dat ook aangeven, dan laat je alleen mensen doneren die er via jouw promotie vanaf weten dat je inzamelpunt bent.
  • Daarbij kan je aangeven voor hoe lang je Inzamelpunt wilt zijn. Na die periode halen we je weer van de kaart af.
  • Je zet een krat in je voortuin met de door Present geleverde poster ‘Doneer hier!’
  • Present levert jou: 1 Presentshopper, een herkenbare poster en wervingsflyertjes en een voorbeeld wervingstekst voor in je (buurt)whatsappgroepen
  • Doe wat promotie in jouw straat en wijk
  • Is je krat vol, breng het dan naar de Voedselbank (Willem Barentszstraat 37, Leiden) of stuur een mailtje naar info@presentleiden.nl of een berichtje naar Present (06-24571036), dan zorgen we dat het met vrijwilligers wordt opgehaald en naar de Voedselbank gebracht.

Doe jij mee?! Vragen of opmerking? We horen het graag! Neem contact op via: info@presentleiden.nl

Spullen die nodig zijn:
> groenten in blik
> pasta
> pastasaus
> rijst
> peulvruchten
> wasmiddel
> havermout en muesli
> vis in blik
> zonnebloemolie
> thee en koffie