Vrijwilliger in tijden van corona

In deze bijzondere en spannende tijd is het mooi als we elkaar van dienst kunnen zijn. Fijn dat je betrokken wilt zijn bij kwetsbare mensen die hulp kunnen gebruiken!

Er zijn mensen die hulp niet geregeld krijgen door gebrek aan netwerk, of bijvoorbeeld omdat ze de taal niet goed spreken, geen Facebook/WhatsApp hebben en of de (sociale) vaardigheden niet hebben om het zelf te regelen. Ook zijn er mensen die hun eenzaamheid nog meer zien vergroten doordat hun wekelijkse activiteiten nu niet meer door kunnen gaan en daar geen alternatief voor is. Juist voor die meest kwetsbare mensen willen we graag samen met jou, hulp organiseren.

Voorwaarden voor hulpontvangers:

• Hulpontvangers hebben onvoldoende sociaal netwerk, gebrek aan financiële middelen en/of gezondheid om de hulp zelf te kunnen regelen.
  • Hulpontvangers hebben de komende tijd bemoediging/hulp nodig en kunnen de bemoediging/hulp niet op een andere manier realiseren.
  • Hulpontvangers worden begeleid door een hulpverlener en de hulpverlener schat in dat de hulp nodig is en op de juiste plek komt.
  • Hulpontvangers zijn bijvoorbeeld ouderen, mensen met een slechte (psychische) gezondheid of mensen met een beperking, mensen die eenzaam zijn, nieuwe bewoners in Leiden of Oegstgeest, of gezinnen/alleenstaanden die worden begeleid door (jeugd)hulpverleners.

Hulp bieden kan op verschillende manieren:

• Je kunt een specifiek aanbod doen. Als we een hulpvraag hebben die past bij jouw aanbod, dan koppelen we jou aan de hulpontvanger en diens hulpverlener. We begeleiden het contact zo goed mogelijk.
  • Je meldt je aan als groep en vormt met je groep een appgroep om met elkaar af te kunnen stemmen. Tip: maak de groep niet te groot. Om het overzichtelijk te houden, raden we aan om met maximaal 4 personen een groep te vormen.
  • Je meldt je aan als individu. Wij delen dan een hulpvraag die we van hulpverleners krijgen.

Als je hulp wilt bieden, kun je dat melden via onderstaand formulier. Aanmelden kan als groep en ook individueel.

NB: Bij alle hulp die jij en wij bieden vragen we om zeer zorgvuldig de richtlijnen van de Rijksoverheid te volgen.

Heb je vragen vooraf, tijdens of na je inzet, neem dan contact met ons op!

===

Aanbod Corona hulp

• Bij voorkeur mobiel, ivm contact via WhatsApp
  • Groep bestaat uit maximaal 5 personen
  • (collega's, buren, vrienden, gezin, kerk)
  • Dit antwoord helpt ons de hulp zo dichtbij mogelijk in te zetten. We proberen uiteraard zoveel mogelijk in de buurt te koppelen, maar dat is niet altijd te realiseren.