Tiptop voor Nop voorziet in een behoefte

12 april 2022

De zesde editie van het tweedehands Fashion Event Tiptop voor Nop, op vrijdagavond 11 en zaterdagochtend 12 maart, was weer een groot feest! De vrijdagavond was met maar liefst 140 bezoekers druk bezocht. Wethouder Corine Bronsveld heette de bezoekers een warm welkom. De levende paspoppen waren weer van de partij en liepen rond om bezoekers de leukste outfits te laten zien. Op zaterdagochtend waren er 80 bezoekers die zorgden voor een gezellige ochtend.Vele bezoekers hebben een leuk kledingsetje uit kunnen zoeken. Naast alle ingeleverde tweedehands kleding, lagen er diverse nieuwe kledingstukken tussen, gedoneerd door Jochem Poort van kledingwinkel By Juul. Bezoekers konden kledinginspiratie opdoen bij de paspoppen, die door verschillende mensen te leen zijn aangeboden. De stylistes waren weer van de partij om mensen te helpen bij het uitzoeken van hun kleding. Bezoekers konden genieten van een hapje en drankje dankzij de heerlijke zoetigheden gemaakt door stichting vluchtelingenwerk en de boodschappen van de Jumbo. Ook deden bezoekers enthousiast mee met de schrijfactie van #SamenzijnwijMaassluis, onder leiding van Renee Broekhuis. Aan het einde van het evenement ontvingen bezoekers een kaartje met daarop een prachtig gedicht, geschreven door Irma Moekestorm.Het evenement vond weer plaats in de EGMA, waar iedereen met een warm welkom werd ontvangen. De EGMA zorgde voor koffie, thee en stelde diverse zalen beschikbaar voor het evenement. Tiptop voor Nop kon niet plaatsvinden zonder de inzet van talloze vrijwilligers zoals de kledingsorteerders, stylistes, organisatoren en de opruimploeg. Alle vrijwilligers ontvingen een mooi geschenk dat beschikbaar is gesteld door Ron Kuhn van drogisterij BeautyX. De kleding die over is wordt gedoneerd aan de kledingbank, die ruimte beschikbaar stelt om voor de opslag van spullen van Tiptop voor Nop.Of je de kleding nu keihard nodig hebt, houdt van vintage, je gezelligheid zoekt of een helpende hand wilt bieden, elke vrouw kwam dit keer bij Tiptop voor Nop aan haar trekken. Tiptop voor Nop wil allerlei vrouwen aan elkaar verbinden en wat is er mooier omdat via vintage kleding te ontdekken. De volgende editie is staat gepland voor 14 en 15 oktober.