Meedoen als bedrijf: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)

Aan de slag met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) of Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO) kan op verschillende manieren? Maar hoe breng je dit over op uw eigen organisatie en realiseer je echt sociale impact?  Present helpt u meer maatschappelijke impact te hebben in zowel uw organisatie als uw regio.

Hoe inspirerend en geloofwaardig is het om uw betrokkenheid juist praktisch te laten zien? Dat kan nu eenvoudig, dankzij een Present-project op maat. Doordat collega’s met elkaar in een geheel andere setting samenwerken, ontstaat er nieuwe dynamiek en meer verbondenheid. Kortom: Teambuilding op zijn best!

Deelname aan een Present project bij u in de regio kan op twee manieren:

1.Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) met uw personeelsuitje

Present organiseert zowel maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes als speciale praktische teambuildingsactiviteiten die echt een verschil maken voor kwetsbare mensen. Daarmee verbind u niet alleen uw personeel onderling u maakt ook verbinding met thema’s en hulporganisaties in uw regio. Samen gaat u het gevecht aan tegen zowel lokale armoede en eenzaamheid als uw met uw eigen vooroordelen.  Uitgangspunt is de aanwezig kennis, kunde en wensen binnen uw organisatie. Op basis daarvan gaat Present op zoek naar een passend project met impact. Bijvoorbeeld:
– Met een groep collega’s de woonkamer opknappen van een alleenstaande moeder
– Een team dat pannenkoeken bakt met mensen met een beperking
– Een afdeling die samen met een groep alleenstaande ouderen de dierentuin bezoekt
In samenspraak met uw wensen verzorgen wij een dag of dagdeel. Vervolgens nemen we de complete organisatie voor onze rekening. Kortom: iets heel anders als paintballen of kleiduiven schieten maar wel met impact op zowel uw mensen als de hulpontvangers.  Meer info voor een project op maat?  Neem contact op met een lokale Present

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen kan bij uitstek met een uniek bedrijfsuitje!

2. Teamcoaching en Teambuildingsessies met maatschappelijke impact

Behalve maatschappelijke impact kunt u ook  impact in uw (directie- of management)team realiseren.  Neem met uw team deel aan een IKBEN! ZINVOL-dag. IKBEN! ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN! ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. Vervolgens staat de middag in het teken van reflectie en evaluatie. Doordat het team een spiegel wordt voor gehouden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking. Behalve dat wordt bevestigd wat goed gaat, wordt daarnaast de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u niet alleen inspiratie maar ook een concrete set adviezen . Meer info?  Neem contact op met een lokale Present

Kosten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen via een bedrijfsuitje?

• Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) via een personeelsuitje en teambuilding vraagt al met al veel van alle betrokkenen. Het moet dan ook zorgvuldig georganiseerd worden in nauw overleg met hulpverleners en hulpvragers. Het is dus niet geheel gratis. Dat is immers geen enkel bedrijfsevenement? Wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen bij u in rekening. Dit doen wij slechts tegen kostprijs. Een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers kost minimaal € 500,- inclusief BTW. Voor groepen van 10 tot 250 deelnemers maken we graag een maatwerk offerte. Neem daarvoor vrijblijvend contact op met een lokale Present
  • Teamcoaching IKBEN! ZINVOL: De kosten van een IKBEN! ZINVOL-traject hangen enerzijds af van uw probleemstelling en anderzijds van de specifieke coachings doelstellingen. Ook de omvang van uw team speelt een rol. Vandaar dat we voor een maatwerk offerte u graag doorverwijzen naar een lokale Present stichting.
  • Wilt u op nog meer plekken mogelijk maken dat mensen weer meer naar elkaar omzien? Ondersteun dan het werk van Present in Nederland via een speciaal partnerprogramma. Neem vrijblijvend contact op met onze Coördinator Present en Bedrijven

Partners van Present in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Welke ondernemers gingen u voor en raakten tijdens het project steeds meer overtuigd? kijk naar onderstaande filmpjes voor een impressie:

Waarom is Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) een kwestie van Present zijn? Present en bedrijven (algemeen):

Software gigant AFAS uit Leusden heeft de smaak te pakken na dit bijzondere project: Present en Afas met dank aan het KANS-fonds:

De mensen van de Jumbo haalde zelfs het lokale nieuws met deze vorm van MVO: Present en Jumbo met dank aan RTV noord:

Energieleverancier SUEZ zette trots een eigen filmpje online na dit bijzonder Present project, onder het motto: ‘Suez doet’: Present en Suez:

Andere bedrijven die nauw samenwerken met Stichting Present zijn onder andere: