CDA Meppel toont zich betrokken!

14-09-2014

Na een enthousiaste presentatie van een bestuurslid van Present Meppel heeft CDA Meppel zich vol enthousiasme opgegeven om ook Present te zijn in Meppel. Ze wilden graag met een groep van 10-15 mensen een sociaal project doen. Dat houdt in dat je met elkaar gaat voor de ontmoeting met een kwetsbare doelgroep en daar voor een leuke activiteit met elkaar onderneemt.

CDA Meppel koos ervoor om in Reggersoord een high tea te organiseren voor de bewoners en revaliderende. Op een mistige zaterdagochtend, 6 september, ontmoeten we elkaar voor de ingang van Reggersoord. De groep had met elkaar al hapjes voorbereid en zou die samen met de bewoners verder afmaken. Het enthousiasme waarmee alle groepsleden (10) bezig waren en de gezelligheid onderling was hartverwarmend. Iedereen was bijna klaar voor de ontmoeting met de bewoners….

Toen de tafels klaar waren, werden de bewoners opgehaald en begon de ontmoeting met elkaar. Zoals het hoor ging het niet om het klaarmaken van de hapjes, maar was het een kans om levensverhalen te vertellen en te genieten van elkaars gezelschap. Tijdens de ochtend vloog de tijd voorbij en de groep werd zich bewust dat de dagen voor de bewoners vaak maar langzaam verstrijken. Op deze manier kun je als groep het dagelijkse ritme een bijzonder tintje geven en hebben bewoners iets om met elkaar over na te praten.

Bijzonder was ook dat de revaliderende mensen ook naar beneden kwamen en mee deden. Normaal gesproken zijn ze minder betrokken bij het dagelijkse leven in Reggersoord, omdat zij er voor werken dat ze weer naar huis mogen. Daarbij zal het invloed hebben gehad dat het toch bijzonder is dat een groep mensen van “buiten” ervoor kiest om op zaterdagmorgen kwetsbare mensen te ontmoeten.

“zelfs het halen en brengen van de bewoners was geweldig, zo ’n lift is net een pretpark