Benefietconcert voor Present Meppel

05-02-2015

Op zaterdagavond 14 februari a.s.- aanvang 20.00 uur- zal er in de Kameel aan het Zuideinde 31 in Meppel live Ierse muziek te beluisteren zijn van Jan Massier en Egbertien van Langeveld.  Deze twee doorgewinterde muzikanten zullen hun talenten bundelen om een fantastische, inspirerende en muzikale avond te verzorgen. Beiden hebben hun sporen meer dan verdiend in de (Ierse) muziek.

Jan Massier zo’n begon 30 jaar geleden met gitaarspelen en zingen. Zijn muzikale wortels liggen in de Ierse folk muziek. Optreden leerde hij op straat en in de kroeg. Als Nederlandstalige singer/songwriter heeft Jan tientallen optredens op zijn naam staan. De teksten zijn confronterend en soms met een knipoog, een lach of een traan. “Doe maar of je thuis bent” typeert zijn aanpak. Jan heeft in verschillende bands gespeeld zoals BridgeX’ en ‘Under Construction’. Verder speelde hij samen met Albrecht Bastemeyer in de bands “Drop of the Pure” en in de band “Stukwerk”. In de band Portach Folk spelen Jan en Albrecht samen Ierse folkmuziek.

Egbertien van Langeveld zingt vanaf haar 15de jaar overwegend Ierse muziek en begeleidt zichzelf op de gitaar. Ze heeft in verschillende “Ierse” bands gespeeld en gezongen zoals Clachán (betekent in het Iers saamhorigheid) en de band Binneas (komt uit Iers Gaelic en betekent mooie melodie).De muzikale ervaring zullen de sfeer van de Ierse pub brengen. Vrolijkheid en melancholie zullen elkaar af wisselen in de songs.

De entree van deze avond is € 7,50 – dit is inclusief hapje en drankje. De opbrengst van dit benefietconcert zal bestemd zijn voor Stichting Present Meppel.

Jan Massier en Egbertien 20150214 Ierse avond2