Bijzondere kans, zin in de zomer?

04-02-2016

Bijzondere kans, zin in de zomer?

Misschien ken je ze wel of heb je ervan gehoord. Gezinnen met kinderen onder de 12 jaar die noodgedwongen thuis blijven in de zomer. Er is geen vakantie mogelijk vanwege ziekte, financieen of andere zorgen. Deze ouders willen ook graag dat hun kinderen op school leuke en mooie verhalen over de vakantie kunnen vertellen. Vaak lukt dat niet, kinderen vallen stil, voelen zich niet thuis in de klas. Dit jaar mogen we 10 gezinnen blij maken met een blijzondere actie.

Het Zomers Pretpakket: vakantie voor iedereen!

Veel mensen in Meppel gaan gewoon met hun gezin of familie op vakantie en genieten op hun bestemming van welverdiende rust. Maar dit is niet voor iedereen gewoon. Veel gezinnen blijven in de zomer thuis. Niet uit eigen keuze, maar omdat de omstandigheden waarin zij verkeren of het beschikbare budget dit niet toe laten. Hier lijden veel kinderen onder. Zij hebben hierdoor geen fijne zomer en gaan zich vervelen op straat. Present Meppel gelooft dat we dit samen kunnen veranderen.

vakantie2

Als groep kun je aan deze actie bijdragen door voor een gezin dit pakket naar wens samen te stellen. Lijkt het je leuk om, naast een aantal tegoedbonnen (mede mogelijk gemaakt door de Rabobank Meppel- Staphorst- Steenwijkerland), een dagje op stap te gaan of heb je leuke ideeën over wat jullie groep voor een gezin wil doen?

Dan heb ik goed nieuws!

Present Meppel zoekt 10 groepen vrijwilligers die graag zich willen inzetten om van deze actie een succes te maken. Aanmelden kan ovv zomerpakket aanmelden zomerpakket