Lockdown actie “Winterlichtjes”

Het jaar 2020 is voor iedereen een pittig jaar geweest. En nu beginnen we het nieuwe jaar midden in een tweede lockdown. De maatregelen zullen nog wel een aantal maanden voortduren en zo is dit voor velen een lange en vaak eenzame winter. Daarom organiseert Stichting Present Meppel nu de actie “Winterlichtjes”. Een actie waarin we de tweede helft van deze winter actief zullen omzien naar de ander. Gezinnen kunnen zich aanmelden om een lichtpuntje te worden voor een ander. Zo maken we samen deze winter iets lichter en mooier en houden we vol tot de lente komt en er hopelijk langzaamaan weer betere tijden aanbreken.

Hoe?

Kinderen zitten nu thuis van school, het is fijn om in deze tijd iets voor de ander te kunnen doen. Daarom kan een gezin zich aanmelden om gezamenlijk een “winterlichtje” voor een ander te zijn. Gedurende de periode 1 februari tot 21 maart zal een gezin gekoppeld worden aan iemand die in deze tijd wel wat extra aandacht kan gebruiken. Een “winterlichtje” zijn kan al door een aantal keer een kaartje of kleine attentie door de brievenbus te gooien. Maar het kan ook juist heel mooi zijn iets samen te doen, zoals een wandeling maken, of praktisch hulp te bieden, zoals een keertje boodschappen meenemen. Alles uiteraard in goed overleg met de ontvanger en binnen de geldende coronamaatregelen.

Info en aanmelden gezinnen
– Gezinnen die graag een “winterlichtje” voor een ander willen zijn kunnen hier meer informatie vinden en zich aanmelden.

Info en aanmelden “ontvangers” door hulpverleners
– Hulpverleners die mensen begeleiden die net even wat meer aandacht kunnen gebruiken, kunnen hier meer informatie vinden en de cliënten aanmelden.