Klussen in Coronatijd

05-11-2020

Klussen in Coronatijd. Het is wel wat lastig, maar niet onmogelijk. Anderhalve meter is voor een tuinklus nog wel te doen. En zelf de koffie meebrengen is toch ook niet zo heel erg. Trouwens, ook een huis met vele kamers voorzien van laminaat of een nieuw behangetje is binnen de afstandsregels nog wel mogelijk. De klussers waren te vinden in de Haveltermade, in Ezinge, in de Koedijkslanden, op Rouveen en in Staphorst.

Er is daar geschilderd, behangen, laminaat gelegd, getuinierd, er zijn kasten in elkaar gezet, et cetera. Alleen het contact met de hulpvragers is helaas veel minder dan normaal. Dat is wel jammer, omdat we dat eigenlijk wel een heel belangrijk deel van het werk vinden. Maar het is even niet anders.

En nu is het half oktober geweest. De regels zijn weer aangescherpt. ‘Contact-projecten’ staan even ‘on hold’. Hopelijk maar voor korte tijd.

We beschikken gelukkig over voldoende financiële middelen. En we hebben een nieuwe coördinator.

Tijdens deze Coronatijd willen we als Present Meppel dan ook met nieuwe energie bestaande en nieuwe initiatieven oppakken om mensen te helpen in ons mooie Meppel en omgeving.

Door Corona is er enige onzekerheid over bijdragen van zowel gemeente als enkele organisaties. Er is en blijft dus continu behoefte aan meer sponsoren, zodat we minder afhankelijk zijn van een paar grote sponsoren.