Maatschappelijke Diensttijd Missie

16-10-2021

Naast de gebruikelijke acties van praktische klussen was er de afgelopen periode één actie die er echt uit sprong. De sociale ochtend voor de jongeren van de MDT Missie. Dit is een avontuurlijke Maatschappelijke Diensttijd voor jongeren.

De jongeren in de leeftijd van 17 tot 27 jaar volgen een programma op de kazerne in Havelte waarin tijd is voor persoonlijke ontwikkeling, maar dat ook gefocust is op maatschappelijke betrokkenheid. Dit hebben ze via Present Meppel bij de Noorderboog gedaan.

De ene groep begon met het opknappen van de beweegtuin in Reestoord en heeft vervolgens spelletjes gedaan met de bewoners. De andere groep heeft bij een verwenochtend in het Irenehuis geholpen. De jonge vrijwilligers waren zeer gedisciplineerd door hun training op de kazerne en de ouderen vonden het geweldig. Er zijn mooie ontmoetingen ontstaan in deze ochtend. Inmiddels zijn we alweer in gesprek over een mogelijk volgende actie.