Met goede moed het nieuwe jaar in

23-12-2020

Zo tegen het einde van het jaar is er altijd een moment van terugblikken. 2020 is voor iedereen een jaar om nooit te vergeten. Ook voor Present Meppel is het een roerig jaar geweest, zoals Dirk in deze nieuwsbrief ook schrijft.

Inmiddels ben ik zelf anderhalve maand aan de slag als coördinator bij Present. Ik heb al veel mooie mensen mogen ontmoeten. Onder andere een aantal vaste vrijwilligers die zich vaak al jarenlang inzetten voor de projecten van Present. Al pratend komt de ene na de andere anekdote boven tafel. Enthousiast wordt gedeeld hoe een praktische klus iemands leven kan veranderen. Hoe vele handen licht werk maken. Hoe ontmoetingen tot stand komen en soms zelfs blijvend zijn, ook nadat de klus allang geklaard is. Deze verhalen maken mij enthousiast om niet alleen terug te blikken, maar ook vooruit te kijken.
Want hopelijk komt er in het nieuwe jaar weer een moment waarop een groep samen de handen uit de mouwen kan steken en in een paar uurtjes tijd een praktische klus of sociale activiteit kan uitvoeren. Maar inmiddels zitten we in de tweede lockdown en mogen we weer heel creatief gaan nadenken over mogelijkheden. Want natuurlijk willen we juist in deze tijd Present zijn in Meppel.

Een mooi initiatief dat heel goed in deze tijd past is Niet Alleen, daarover hieronder meer. Maar ook voor groepen willen we nog steeds graag kijken wat er wel mogelijk is! Wellicht kan een te grote groep over meerdere dagen of locaties verspreid worden in een sociaal project. Een tweetal kan nog steeds in een tuin werken. Een klein groepje volwassenen kan wellicht versterkt worden door een aantal enthousiaste kinderen. Noem het maar op, er is ondanks alles veel dat wel kan!

Evelien Visser (Coördinator – Present Meppel)