Nieuw in Meppel: Present Zomerpakketten!

08-04-2019

Stel je eens voor: Nu het langzamerhand lente wordt maken velen van ons plannen voor de zomervakantie. We boeken vakanties, zoeken campings uit en bedenken uitstapjes met onze kinderen.

Maar wat als er geen geld is om wat leuks te doen met je kinderen? Niet naar het zwembad, geen ijsje zo af en toe, laat staan ergens naar toe op vakantie. Dan zijn 6 weken lang, erg lang. Je vriendjes hebben grote verhalen als je weer op school komt, maar jij?

Uit recente cijfers (27 maart j.l. in het journaal) blijkt dat 1 op de 9 kinderen in Nederland in armoede opgroeit. De komende jaren werken allerlei organisaties en instanties samen om ervoor zorgen dat in het jaar 2030 kinderen niet meer de dupe zijn van armoede en er geen nieuwe gezinnen meer zijn die in armoede vervallen. Iedereen kan vanuit zijn eigen expertise bijdragen aan een deel van de oplossing van deze gigantische puzzel. Ook Present Meppel draagt hier graag haar steentje aan bij.

In navolging van Present Zwolle organiseert Present Meppel dit jaar voor het eerst een Zomerpakketten actie. Het doel van deze actie is om de zomertijd voor gezinnen die niet op vakantie kunnen/het niet breed hebben een beetje zonniger te maken. Als Stichting Present Meppel leggen we ons daarom toe op het door groepen laten samenstellen en rondbrengen van (persoonlijke) zomerpakketten.

Doe jij mee? Hoe het werkt kun je lezen op de speciale pagina’s op onze site: