Nieuwe bestuursleden gezocht!

14-12-2019

Vacature Secretaris en Algemeen bestuurslid (m/v) Stichting Present Meppel
Stichting Present Meppel slaat al ruim 5 jaar een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. We zijn een dynamische stichting met een professional als coördinator en een grote groep vrijwilligers. Jaarlijks organiseren we ongeveer 50 projecten; mooie ontmoetingen waarin diverse groepen zich inzetten voor hun medemens. We geloven in een Meppel (en omstreken) waar mensen er zijn voor elkaar. De kernwaarden die ons drijven in ons werk zijn ‘ieder mens is alles waard’, ‘dichtbij verbinden’ en ‘goed doen goed doen’.

De rol van het bestuur
Het bestuur van Stichting Present Meppel bestaat op dit moment uit 4 mensen en is eindverantwoordelijk voor de activiteiten van de stichting, de financiën en het beleid. Het bestuur heeft een belangrijke rol in visievorming, het ontwikkelen en onderhouden van het netwerk met andere bestuurders in kerken, overheid en maatschappelijke organisaties en bestuurlijke contacten met Stichting Present Nederland. We zijn te typeren als een betrokken bestuur. Vanwege het naderende vertrek van één van de bestuursleden zijn we op zoek naar één of twee enthousiaste bestuursleden die willen bouwen aan het werk van Stichting Present Meppel. Gezien de samenstelling van het bestuur gaat onze voorkeur uit naar vrouwelijke kandidaten.

Wat breng je mee?

• Een inspirerende, integere en enthousiaste persoonlijkheid
  • Passie en inzet voor mensen die het even moeilijk hebben
  • Bestuurlijke- en netwerkvaardigheden
  • Het vermogen om constructief en standvastig te handelen
  • Inbreng van jouw specifieke expertise in het bestuurswerk van Present
  • Het is een pré wanneer je een netwerk hebt in het gemeentelijk, sociaal of bestuurlijk domein of in kerkelijk Meppel of in ondernemend Meppel

Wat verwachten we van je?

• Dat je achter de visie, werkwijze en christelijke identiteit van Present Meppel staat
  • Dat je in Meppel, of in de directe regio woont
  • Dat je ambassadeur van Present wilt zijn in je eigen netwerk
  • Dat je deelneemt aan de bestuursvergaderingen, ongeveer 6 keer per jaar
  • Een precieze taakinvulling spreken we graag met je door

Wat bieden we?

• Een veelzijdige en uitdagende functie in een dynamische, maatschappelijk betrokken organisatie
  • Een interessante plek om kennis op te doen van wat er allemaal in de stad gebeurt
  • Een enthousiast team bestuursleden met ervaring
  • Eens per jaar doen we als bestuur zelf ook een Presentproject – een prachtige mogelijkheid om zelf iets te betekenen voor een ander!

Belangstelling?
Heb je belangstelling of wil je meer weten? We gaan graag met je in gesprek. Stuur een mail naar bestuur@presentmeppel.nl