Zomerpakkettenactie

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en wèl dit soort leuke dingen ondernemen. Stichting Present Meppel organiseert deze zomer in samenwerking met Buurtgezinnen opnieuw de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties.

De vorige actie was in 2019 en heeft 20 gezinnen van een pakket kunnen voorzien. In Zwolle is de zomerpakkettenactie al 8 jaar een succes. Mooie verhalen over deze actie zijn hier in de Stentor te vinden.

Inhoud pakketten

Het pakket wordt samengesteld door groepen in Meppel. Bijvoorbeeld gezinnen, groepen uit kerken of van een (sport)vereniging.

De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Ook kan een ‘belevenis’ in de pakketten gedaan worden: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, of samen buitenspelletjes doen, of picknicken etc. Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Info en aanmelden samenstellers
– Mensen die graag een pakket willen samenstellen kunnen zich hier aanmelden

Info en aanmelden gezinnen door hulpverleners
– Hulpverleners die gezinnen begeleiden die graag een zomerpakket ontvangen, kunnen zich hier aanmelden