Aanmeldformulier zomerpakketten – voor samenstellers

Wat fijn dat jullie een zomerpakket willen samenstellen!

Hieronder geven we vast wat praktische info en tips vooraf.

Tijdspad opgeven, samenstellen en langsbrengen
Opgeven kan tot en met 15 mei 2019 door invullen van het onderstaande formulier. Hierna sluit de inschrijving.
Tussen 17 en 22 mei ontvang je van ons een mail met details van het gezin waar jullie aan gekoppeld zijn en alle info over hoe het werkt. Je hebt dan tot uiterlijk 15 juli de tijd om het pakket samen te stellen en langs te brengen (geschikte langsbrengperiode is ergens tussen 1 en 15 juli).

Waarmee vul je een pakket
Jullie krijgen in de mail van mei de contactgegevens van de hulpverlener waar jullie contact mee leggen en die meer kan vertellen over de wensen/details van het gezin. We communiceren naar hulpverleners dat de waarde van een pakket ca. € 50,- is, maar meer mag altijd en minder natuurlijk ook. Jullie budget is daarin leidend en een gezamenlijke belevenis (mits jullie én de ontvanger dat allebei leuk vinden), zoals samen naar de speeltuin, samen buitenspelletjes doen of samen picknicken is vaak leuker dan dure dingen.

Persoonlijk langsbrengen
Het zou kunnen zijn dat jullie je bedenkingen hebben bij het langsbrengen, omdat dat wat ‘weldoenerig’ zou kunnen aanvoelen. We hebben dit expliciet nagevraagd bij de hulpverleners en ontvangende gezinnen en het blijkt door hen zo niet ervaren te worden. Vaak vinden ze het al heel bijzonder dat een groep dit zomaar doet, dat ze doen wat ze beloven, dat ze de tijd nemen om langs te gaan en dat ze het gezin met respect behandelen. En één van de reacties van de samenstellers was: “Het gezin zat al met koffie op ons te wachten. Ze waren enorm verrast en heel dankbaar voor dit pakket. We waren stil van hun verhaal. We hadden veel respect voor de manier zoals ze met hun tegenslagen omgingen en alle energie gebruikten om er voor hun kinderen te zijn. Voor hen en voor ons was het een bijzondere morgen”.  Mocht dit je twijfel niet wegnemen, mail ons, dan kijken we wat mogelijk is.

Doelgroep
Present werkt in alle gevallen samen met hulpverleners die in kunnen schatten waar een zomerpakket een mooie aanvulling is. Bij deze gezinnen speelt vaak meer dan alleen weinig geld, soms spelen er ook gezondheidsproblemen en/of is er sociale problematiek. De hulpverlener zorgt ervoor dat het contact voor jullie goed verloopt, maar het is voor jullie als samenstellers goed je er van tevoren bewust van te zijn dat je in aanraking kunt komen met soms moeilijke situaties en dat niet alle reacties zo zullen zijn als hiervoor beschreven. Natuurlijk hopen we dat jullie nog steeds enthousiast zijn voor deze actie, want een pakket is op deze plekken juist heel erg welkom!

Tip voor jullie planning vanaf 22 mei
De ervaring heeft geleerd dat het handig is om zo snel mogelijk na 22 mei te beginnen. Het kost vaak wat tijd om de hulpverlener te pakken te krijgen/af te stemmen en ook als je sponsors wilt vinden voor je pakket (ijsjes, speelgoed, entreekaartjes etc.), kun je er beter vroeg bij zijn.

Aanmeldformulier zomerpakket - samenstellers

• Graag cijfers en letters, dit helpt ons bij de eventuele matching in de buurt.