Droog

23-04-2018

Droog

Wat een bijzondere dag! Maar liefst 60 leden van de Gereformeerde kerk vrijgemaakt uit Schildwolde voerden op zaterdag 14 april 2018 wel negen klussen uit. Een grote groep jongeren zette zich in, maar ook mensen met ietwat meer levenservaring.
Na een heerlijk ontbijtje in de Kandelaarkerk in Schildwolde en de inleidingen van Gerard Agtkerkamp en Anneke Brouwer van Present, kon iedereen met frisse moed aan de slag. Alhoewel, voor een enkele jongere was het wel wat vroeg voor een zaterdagochtend aan de gezichten te zien.
Maar wat een fijn weertje hadden ze erbij! Droog en niet te warm, echt lekker weer om in de tuin te werken.
In alle rust werkten de vrijwilligers in kleine groepjes of individueel gestaag door. Zo waren in één huis drie jongeren met een begeleider aan het witten. In een ander huis was jong en oud de zolder aan het opruimen. Een ervaren schilder was geroutineerd de muur van een keuken aan het sauzen. Een echtpaar had zich opgesplitst; de man was achter de tegels aan het schoon krabben en zijn echtgenote zat op een emmer de voortuin te wieden. Een haast surrealistische aanblik gaf de man die in zijn eentje omgeven door groen op een ladder coniferen stond te snoeien.
Aan het eind van de dag zagen de tuinen en woningen er weer opgeruimd uit. Wat een fijne gedachte dat de bewoners straks lekker buiten kunnen zitten in hun opgeruimde tuin en dat er uitgebreid gekookt kan worden in een mooie witte keuken. Al met al was het een fantastische dag waar we met voldoening op terug kunnen kijken!

Gerdy (foto’s)
Anita Timmer (foto’s en artikel)