Verhalen

Presentdag 2018

Gezamenlijke Presentdag zaterdag 2 juni 2018

Een betere start kunnen de bijna 50 vrijwilligers van de plaatselijke gereformeerde kerk vrijgemaakt en de baptistengemeenten West en Beukema zich vandaag niet wensen: een goed verzorgd gezamenlijk ontbijt. Dat heerlijke ontbijt is ook nodig want er zal hard gewerkt worden de komende uren.

Na de opening en de laatste mededelingen verdelen de klussers zich met aanhangers, kruiwagens, gereedschappen en verfblikken over diverse locaties in de gemeente Midden-Groningen. Klaar om samen aan de slag te gaan bij inwoners die de hulp zo nodig hebben.

De projecten variëren ook deze keer: een huiskamer schilderen, keukenkasten verplaatsen, laminaat leggen, een grote vijver verwijderen, een schutting plaatsen, een tuin onderhoudsvrij maken, een tuin aanleggen, afval naar de stort brengen. Er valt deze dag genoeg te doen.

Na de verzengende hitte van de voorgaande dagen heeft de temperatuur zich vandaag aangenaam aangepast aan de werkzaamheden die verricht moeten worden. Er wordt desondanks genoeg gezweet, want er wordt veel werk verzet zowel binnen als buiten. Hulpvragers werken -waar dat kan- hard mee en zorgen voor koffie en thee en in de middag wordt een lunch op locatie gebracht.

Met een tevreden gevoel kunnen hulpvragers en hulpverleners terugkijken op een geslaagde dag! Onderstaande foto’s geven een impressie van de diverse werkzaamheden van deze Presentdag.

Anita Timmer (foto’s)

Gerdy Molema (foto’s en verslag)