SINTERKLAASACTIE 2019

22-10-2019

Sinterklaasactie 2019 Stichting Present Midden-Groningen

Geachte,

Stichting Present Midden-Groningen wil een brug slaan tussen mensen die willen  geven en mensen die hulp kunnen gebruiken door armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement.

Het Sinterklaasfeest is voor kinderen een groot feest van verwachting en het krijgen van cadeautjes. Door verschillende omstandigheden zijn er kinderen die geen cadeautjes krijgen.

Ook dit jaar wil Stichting Present Midden-Groningen zoveel mogelijk kinderen blij maken met een bezoek van 2 Pieten en een cadeautje.

Door de grote groei  en omvang van het project hebben wij dit jaar gekozen voor een andere aanpak.

In de afgelopen jaren is het aantal kinderen voor dit project enorm gestegen en hierdoor ook het aantal gevers. Door de gemeentelijk herindeling is daarbij ook het gebied van Stichting Present Midden-Groningen vergroot waardoor er mogelijk nog meer kinderen aangemeld kunnen worden. Hierdoor is het project wat met tien gezinnen is begonnen uitgegroeid tot een enorm project waarbij in 2018 245 kinderen een cadeautje hebben gekregen en 130 verwenpakketten zijn uitgedeeld.

Om deze reden vragen wij dit jaar, in tegenstelling tot voorgaande jaren,  geen cadeautjes en/of verwen pakketten maar een financiële bijdrage.

Per kind gaan wij uit van €10,-

Een speciaal samengestelde werkgroep gaat de cadeautjes inkopen.

Voor dit project zijn wij op zoek naar personen/ gezinnen/ groepen/ kringen die van hun overvloed willen delen door voor een gezin met kinderen een financiële ondersteuning te geven.

OPGAVE tot uiterlijk 8 november 2019

via de mail: roelf@presentmidden-groningen.nl

met vermelding van de financiële bijdrage

FINANCIELE BIJDRAGE graag overmaken op IBAN Nummer: NL 98 RABO 0123702100