Verhalen

Verven voor hospice het Gasthuis

Vele vrijwilligers hebben een tuinhuis en fietsenschuur geverfd bij hospice het Gasthuis in Hoogezand. Twee ochtenden hebben de vrijwilligers geschilderd en zowel het tuinhuis als de fietsenschuur zien er weer goed onderhouden uit.

Aanleiding voor dit project was een ontmoeting tijdens het Kennisfestival op 7 juni, georganiseerd door het Vrijwilligerscollege bij de Klimroos in Hoogezand. Verschillende ondernemers en maatschappelijke organisaties waren daar zoals toen gemeld aanwezig rond het thema: ”Wie zaait zal oogsten”. Op deze middag was er ruimte voor ontmoeting en netwerken tussen ondernemers en maatschappelijke organisaties. Tijdens het onderdeel ‘vraag en aanbod’ zijn Humanitas en Stichting Present met elkaar in contact gekomen. Humanitas vroeg vrijwilligers voor het schilderen van het tuinhuis en fietsenschuur achter het Gastenhuis in Hoogezand en Stichting Present bood daarop vrijwilligers aan voor de uitvoering van die klus.

Het Gasthuis is een onderdeel van Humanitas. Het is een bijna thuis huis, een warm en gastvrij huis waar mensen in alle rust en geborgenheid hun laatste levensdagen in een huiselijke omgeving kunnen doorbrengen