Verhalen

Waterstof Challenge

“Wat een verwennerij.” Zegt Johanna Tjaaktje Tonkes – Hollé (102) wanneer ze vanmiddag bij deingang van De Lijwiekstee (dagopvang, zorghotel voor tijdelijke zorg en wonen voor mensen met dementie) in Noordbroek een doos met fruit en een boeket bloemen in ontvangst neemt. De gulle gevers zijn Roelf Swarts (Stichting Present Midden- en Zuidoost Groningen) en Arjan de Putter (24 uur Waterstof Challenge).

Onderste foto van links naar rechts: Arjan de Putter, Ria Norder, Roelf Swarts en Antoinet Heikens. De laatste 3 zijn van Stichting Present Midden- en Zuidoost Groningen.
Deze actie is mogelijk gemaakt door De Groot bloemist Zuidbroek & de Groene Hoek Muntendam
De 24 uur Waterstof Challenge zou gisteren en vandaag worden gehouden. 25 teams zouden op pad gaan. Maar vanwege het coronavirus is dit evenement, dat voor het vierde jaar gehouden zou worden, afgelast.

Bedacht

In plaats daarvan heeft deze organisatie nu met Stichting Present de 24 uur Social Hydrogen Challenge bedacht.WaterstofautoWaterstofauto

Waterstofauto

Ze bezoeken vandaag, in waterstofauto’s, tal van plaatsen in het land mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Deventer

De Putter vertrok vanmorgen om kwart over 8 vanuit Deventer. Via Almelo en Musselkanaal reed hij naar Noordbroek. Daarna bezoekt hij nog adressen in Sappemeer, Bergum, Buitenpost en Kloostertille.
Meer weten over Stichting Present?

Het logo van Present beeldt uit waar Present als organisatie voor staat: een brug en een mens met open armen. Bruggen verbinden. Bij bruggen gebeurt wat, kunnen mensen elkaar ontmoeten. Generaties, wijken, straten, buren, collega’s en culturen worden met elkaar verbonden. De verfvegen laten iets van het concrete zien van Present: mensen zijn bereid hun handen uit te strekken naar een ander. De naam Present wil zeggen: er zijn voor de ander, als een cadeau, in het hier en nu, de ‘present time’.

Wat is Waterstof Challenge?

De Waterstof Challenge is gestart om te ervaren hoe rijden op waterstof in de praktijk werkt. En hoe doet men dat elders in Europa? Om dat zelf te ervaren stapten destijds 6 equipes in een waterstofauto en reden hun eigen route door Europa. Ze kwamen terug vól van verhalen en ervaringen. En ze kwamen met voorstellen voor verbeteringen, die ook echt worden opgepikt.

Broninformatie menterwolde.info